راهنمای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی همواره یکی از پرطرفدارترین رشته ها در میان علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور می باشد. در این میان پزشکی در ایتالیا به دلیل هزینه های پایین تحصیل در این کشور جز اولویت های دانشجویان بوده است. دوره پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس میشود اما در کنار آن دوره زبان ایتالیایی نیز ارائه میگردد تا علاقه مندان در صورت تمایل این زبان را نیز فرا بگیرند.

رشته پزشکی در ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

مدرکی که دانشگاه های ایتالیا به دانشجویان فارغ التحصیلان رشته پزشکی ارائه میکند بسیار معتبر بوده و این افراد میتوانند در سراسر دنیا از آن استفاده کنند. ایتالیا برخلاف دیگر کشورها مانند انگلستان ظرفیت مشخصی برای دانشجویان خارجی – که قصد در رشته پزشکی در ایتالیا را دارند – ارائه کرده است، بنابراین شانس بیشتری برای ورود به این رشته در ایتالیا خواهند داشت.

دانشگاه هایی که این رشته را در ایتالیا ارائه میکنند از رتبه علمی بالایی در سراسر دنیا برخوردار هستند و قدمت چندین ساله ای در این رشته دارند. برخی از دانشگاه هایی که رشته پزشکی را در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می کنند در جدول زیر قید شده اند:

ورود به رشته پزشکی در ایتالیا مستلزم پذیرفته شدن در آزمون IMAT می باشد. تاریخ شرکت و ثبت نام آنلاین در این آزمون از طریق سایتuniversitaly.it هر ساله از ۱۵ جولای تا ۴ آگوست بوده و در تابستان برگزار می گردد. هزینه ثبت نام در آزمون IMAT حدودا ۱۶۴۴ دلار است که می تواند بنابر مکان برگزاری آزمون متفاوت باشد. متقاضیان شرکت در این آزمون باید آیلتس ۵٫۵ یا تافل ۸۷ داشته باشند.

مواد آزمون IMAT

این آزمون که یک آزمون Paper based است ۴ بخش مجزا دارد. بخش اول مربوط به سوالاتی است که اطلاعات عمومی و تحلیل منطقی متقاضی را می سنجد و ۲۲ سوال دارد. بخش دوم شامل ۱۸ سوال زیست شناسی است.بخش سوم ۱۲۲ سوال مربوط به شیمی و بخش چهارم ۸ سوال فیزیک و ریاضیات را شامل می شود.

سوالات این آزمون ۵گزینه ای است. هر پاسخ درست ۱٫۵ امتیاز مثبت و هر پاسخ اشتباه ۰٫۴- امتیاز منفی دارد.

دانلود سوالات آزمون IMAT سال ۲۰۱۶

این آزمون زیر نظر وزارت علوم ایتالیا و برای متقاضیان ورود به رشته پزشکی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارند برگزار میگردد.

راهنمای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

شهریه تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

شهریه دانشگاه های ایتالیا در رشته های مختلف معمولا بر اساس درآمد خانواده ها تعیین می شود. خانواده های کم درآمد هزینه کمتری را برای تحصیل فرزندانشان می پردازند. به علاوه اینکه متقاضیانی که در آزمون IMAT پذیرفته شوند کمک هزینه برای پوشش هزینه های زندگی نیز دریافت می کنند. معمولا دانشجویان ایرانی شهریه ای معادل ۵۰۰ یورو در سال پرداخت می کنند.

راهنمای تحصیل در ایتالیا

آمارهای بسیاری وجود دارد که نشان می دهد ایتالیا یکی از کشورهایی است که دانشجویان و علاقه مندان زیادی برای تحصیل در ایتالیا وجود دارد. تحصیل در ایتالیا و در بزرگترین مراکز علمی و تحقیقاتی آن آرزوی بسیاری از دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. هر دانشجو و یا متقاضی تحصیل در خارج دلایل خاص خود را برای ادامه تحصیل در ایتالیا ارائه می کند. ادامه مقاله » تحصیل در ایتالیا