مسئول بسیج علمی و پژوهشی خوزستان گفت: بسیج علمی و پژوهشی خوزستان از طرح‌ها و پایان‌های ارشد و دکتری دانشجویان حمایت کرده و طرح‌هایی که کاربردی و دانش‌بنیان هستند تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

خالد گمار، مسئول بسیج علمی و پژوهشی خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اهواز، بیان داشت: بسیج علمی و پژوهشی از سال ۱۳۸۸ با سازماندهی دو باره و با رویکرد جدید آغاز به کار کرده و در این مدت با عمده دانشگاه های خوزستان قراردادهای علمی و پژوهشی منعقد کرده است.

وی افزود: بسیج علمی و پژوهشی از سال ۹۳ بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری برای تولید علوم دانش بنیانی این مجموعه رویکرد خود را به سمت ترویج اقتصاد دانش بنیان و حمایت از طرح های دانش بنیانی سوق داده است.

گمار بیان داشت: اقتصاد مقاومتی برای اقدام و عمل نیازمند دانشی کاربردی و عملیاتی است و اقتصاد دانش از این قابلیت برخوردار است که اقتصاد کشور را در برابر تحریم ها و فشارها مقاوم کند.

وی با اشاره به توافق نامه های منعقد شده بسیج علمی و پژوهشی با دانشگاه های خوزستان گفت: بسیج علمی و پژوهشی با دانشگاه های خوزستان بویژه دانشگاه های آزاد اهواز، پیام نور، نفت، شهید چمران و موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی توافق نامه های علمی امضا کرده است.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خوزستان بیان داشت: رویکرد اصلی این مجموعه علمی حمایت از تولید علم نافع است و دانشگاه ها امروز با حجم انبوهی از علم روبرو است که به شکل مقاله و پایان نامه تولید می شود که خیلی از این مقالات نافع نیست و مشکلات جامعه را حل نمی کند و برای همین بسیج علمی و پژوهشی با حضور اساتید و پژوهشگران برتر کارگروهای تخصصی تشکیل داده که از طرح های کاربردی مصوب این کارگروه حمایت مادی و معنوی می کند.

وی عنوان کرد: توافق نامه های مهمی را سال۹۴ با دانشگاه شهید چمران منعقد کردیم که بتوانیم از تز دانشجویان ارشد و دکتری که طرح های کاربردی هستند، حمایت کنیم و همچنین این آمادگی را داریم از اختراعات و ابتکارات دانشجویان که در جهت رفع نیازهای کشور است حمایت های لازم را انجام دهیم.

گمار بیان داشت: یکی از استراتژی های اصلی بسیج علمی و پژوهشی هدایت تحقیقات به سمت علم نافع است. دانشجویان و اساتید فعالیتهای پژوهشی مناسبی را در دانشگاه دارند ولی این پژوهش ها نیازمند این است که به سمت حل مشکلی خاص از جامعه سوق داده شود.

وی با اشاره به حمایت های مادی این مجموعه از فعالیت های پژوهشی دانشجویان بیان داشت: بسیج علمی و پژوهشی از از پایان نامه ها و طرح های پژوهشی که کاربردی بوده و مصوب بسیج علمی و پژوهشی باشد تا سقف ۵۰۰ هزار تومان به شکل بلاعوض کمک هزینه پرداخت می کند.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خوزستان افزود: از دانشجویان و طرح های که در مراکز رشد و بویژه مرکز رشد دانشگاه شهید چمران هستند حمایت های ویژه انجام می دهیم و دانشجویانی که وارد عرصه دانش بنیانی شدند، می توانند تا سقف یک و نیم میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کنند.

وی تصریح کرد: البته مجموعه بسیج علمی و پژوهشی خوزستان از طرح هایی که تا کنون مشابه داخلی نداشته و یا اگر مشابه خارجی داشته؛ اما توانسته شده بومی شود و تکنولوژی آن بومی شود بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان حمایت مادی می کنیم.

گمار با دعوت از دانشجویان برای حضور در مرکز بسیج علمی و پژوهشی گفت: این مجموعه از همه طرح ها و ایده های دانشجویان حمایت می کند هر چند دانشجویان فنی و مهندسی و کشاورزی به دلیل کاربردی بودن رشته های خود در اولویت هستند و دانشجویان با مراجعه به مجموعه و یا ساست بسیج علمی و پژوهشی و تکمیل فرم های مورد نیاز از حمایت های بسیج برخوردار شوند.

+دفترچه سوالات ازمون دکتری سراسری سال ۱۳۹۵

+تغییر سهم مصاحبه و نمره کتبی آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

+تغییر در آیین‌نامه‌ آزمون دکتری