پرداخت پاداش۱۰ میلیون تومانی به مخترعان در دانشگاه آزاد

 پرداخت پاداش۱۰ میلیون تومانی به مخترعان در دانشگاه آزاد

پرداخت پاداش۱۰ میلیون تومانی به مخترعان در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، مجید شمس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: تا پایان فصل بهار سه مورد  ثبت اختراع  به نام دانشگاه آزاد بروجرد ثبت می‎شود.

وی بیان کرد: به هر مخترعی که اثر خود را از طریق دانشگاه آزاد بروجرد به ثبت برساند، ۱۰میلیون تومان پاداش به صاحب اثر به عنوان تشویق و حمایت مالی اهدا می‎شود.

این مسوول در ادامه از روند رو به رشد فعالیت‎های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد خبر و ادامه داد: مرکز رشدی را که سال گذشته افتتاح کردیم و تنها ۱۳ طرح اسمی  در حد پروپوزال داشت، هم اکنون  به محلی برای مراجعه و استقرار مخترعان، مکتشفان و صاحبان اثر تبدیل شده است.

شمس همچنین بر آمادگی دانشگاه آزاد برای تعامل با واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید و خاطر نشان کرد: این واحد دانشگاهی مشتاق همکاری با بخش تولید و صنعت است، اما این تعامل باید دو طرفه باشد.

وی افزود: بارها از صاحبان تولید و صنعت خواسته‎ایم که مکانی در دانشگاه آزاد در اختیار نماینده آنها قرار دهیم، تا از این طریق طرح‎های پژوهشی خود را برای کار و بررسی به اساتید و دانشجویان ما ارائه دهند، اما تا کنون حتی یک نفر از این شیوه تعاملی کاری استقبال نکرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به برخی طرح‎های پژوهشی این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: با توجه به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در این واحد دانشگاهی و به دلیل هزینه‎بر بودن برخی طرح‎های پژوهشی، اینگونه طرح‎ها باید در قالب رساله دکتری ارایه شوند.

شمس گفت: تا کنون پنج رساله با موضوع و محتوای اقتصاد مقاومتی و دو پایان‎نامه با عنوان زیر ساخت‎های شهر بروجرد را به فرمانداری این شهرستان تحویل داده ایم که هر کدام با برخورداری از آمار و اطلاعات و راهبردهای علمی می‎توانند، گره‎گشای مسایل و مشکلات موجود باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص درجه جامع دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد بیان کرد: رتبه‎بندی بین واحدهای دانشگاه آزاد وجود ندارد، البته دانشگاه آزاد بروجرد به واسطه برخورداری از برخی شاخص‎ها توانسته درجه جامع یعنی بالاترین سطح دانشگاهی را کسب کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد خاطر نشان کرد: آمار دانشجویان، تعداد کتب موجود در کتابخانه، آزمایشگاه‏ها، کارگاه‏ها و اعضای هیأت علمی از جمله شاخص‎های جامع بودن مراکز دانشگاهی به شمار می‎رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *