اصلاحات دفترچه آزمون دکتری دانشگاه آزاد

بیش از ۷۲ درصد داوطلبان مجاز آزمون دکتری انتخاب رشته کردند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بیش از ۱۴ هزار داوطلب در آزمون دکتری ۹۶ خبر داد و گفت: تعداد ۱۴۵ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های خود در آزمون دکتری اقدام کردند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: براساس آمار اولیه گزارش شده از تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۱۴۵ هزار داوطلب و یا به عبارت دیگر ۷۲٫۷۵ درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انتخاب کد رشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود و ثبت کد رشته محل‌های مذکور به ترتیب اولویت علاقه در فرم اینترنتی اقدام کردند. بدیهی است آمار نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: ظرفیت نهایی آزمون دکتری ۹۶ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۴ هزار و ۵۹۹ نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان با تاکید بر اینکه نتیجه نهایی و اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان دکتری ۹۶ نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد، گفت: فهرست معرفی‌شدگان دارای حدنصاب در آزمون دکتری برای مرحله دوم پذیرفته‌شدگان (مصاحبه و بررسی سوابق) براساس برنامه زمانی دانشگاه‌ها هفته اول خردادماه جاری اعلام خواهد شد.