طراحی دوره کارشناسی ارشد و دکتری تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان

طراحی دوره کارشناسی ارشد و دکتری تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در سومین همایش ملی تربیت‌معلم که پیش‌ازظهر امروز در دانشگاه شیراز برگزار شد اظهار داشت: تاکنون نظام تعلیم و تربیت ما نتوانسته به جایگاه مطلوب خود برسد و گفتمان ملی حول موضوع تربیت‌معلم مغفول واقع شده است.

محمود مهرمحمدی با بیان اینکه موفق بودن دانشگاه فرهنگیان در عمل، مستلزم بسترسازی و تشویق همه دانشگاه‌های کشور و متخصصین حوزه تعلیم و تربیت است ادامه داد: امیدوارم برگزاری چنین همایش‌هایی درآینده با دست آوردهای جدید پاسخگوی نیاز ما باشد.

وی با اشاره به طراحی دوره کارشناسی ارشد مطالعات تربیت معلم افزود: این طرح برای امسال اجرایی خواهد شد و با پذیرش دانشجو در مقطع ارشد و دکترا، در این رشته تخصصی یکی از پشتوانه‌ها و لوازم جامعه علمی در حوزه تربیت معلم حاصل می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: ما در مقابل سند حقوق شهروندی وظایفی داریم و معتقدیم که دانشجو معلم‌هایی که دراین دانشگاه تربیت می شوند باید عامل و مروّج به این حقوق ملی باشند.

مهرمحمدی با بیان اینکه برای معلم‌ها علاوه بر نقش آموزشی و تربیتی، نقش اجتماعی هم قائل هستیم گفت: معلم محدود در کلاس درس نیست بلکه یک کنش‌گر اجتماعی فعال است که باید به اصول و ارزش‌ها پایبند باشد.

وی در پایان تاکید کرد: داشتن شایستگی اجتماعی برای معلم‌ها مهم است و مسیر توسعه هم در سایه التزام به اصول هموار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *