مدیر پذیرش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: آزمون پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی این موسسه فردا جمعه ۲۷ فروردین ماه جاری برگزار می شود.
[برگزاری آزمون پذیرش داوطلبان درمقطع کارشناسی موسسه امام خمینی قم]

حجت الاسلام مهدی عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آزمون بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نظارت سازمان سنجش کشور ترتیب می یابد و داوطلبانی که بتوانند نمره قبولی را در این مرحله و امتحان شفاهی کسب کنند برای تحصیل در موسسه امام خمینی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ پذیرش می شوند.
وی بیان کرد: برادران و خواهران طلبه رسمی حوزه های علمیه جهت تحصیل در یکی از ۱۳ رشته علوم انسانی در مقطع کارشناسی که در موسسه امام خمینی(ره) تدریس می شود، در صورت انجام فرایند ثبت نام می توانند در این آزمون شرکت کنند.
وی با بیان اینکه در موسسه امام خمینی(ره) عنوان تمام رشته ها با معارف اسلامی آغاز می شود ادامه داد: در حوزه های مختلف علوم انسانی رشته هایی همچون اخلاق، ادیان، حقوق، مدیریت، فلسفه، کلام، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد در این موسسه تدریس می شود.
عباسی گفت: دوره های آموزشی موسسه در دو بخش حضوری و نیمه حضوری برگزار می شود که در دوره نیمه حضوری خواهران و برادران می توانند شرکت کنند اما دوره حضوری ویژه برادران است.
وی با اشاره به اینکه دوره تحصیل در مقطع کارشناسی این موسسه چهار سال به طول می انجامد افزود: داوطلبان شرکت در آزمون ورودی موسسه امام خمینی(ره) باید سطح یک حوزه را گذرانده و اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه های علمیه داشته باشد.
وی ادامه داد: موفقیت در آزمون کتبی و کسب نمره مورد نظر، داوطلب را وارد مرحله آزمون شفاهی و مصاحبه می کند که در صورت پذیرفتن شدن در آن، آنان از اول مهر ماه امسال مشغول تحصیل در رشته مورد نظر خود می شود.
عباسی گفت: آزمون بر اساس درس هایی همچون فقه، اصول، منطق، ادبیات عرب، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی که طلبه ها در طول دوران تحصیل خود در حوزه گذرانده اند، طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ متقاضی شرکت در این آزمون و تحصیل در موسسه امام خمینی(ره) هستند افزود: در تعداد پذیرفته شدگان محدودیتی وجود ندارد و داوطلبانی که بتوانند در آزمون کتبی ۳۰ درصد و در آزمون شفاهی ۵۰ درصد نمره کل را کسب نمایند می توانند در این موسسه تحصیل کنند.
وی ادامه داد: محل برگزاری آزمون ساختمان مرکزی موسسه امام خمینی(ره) در بلوار جمهوری شهر قم است و از ساعت ۷:۳۰ فرآیند اجرایی آزمون آغاز می شود.
موسسه امام خمینی(ره) از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از میان طلبه ها دانشجو پژوه می پذیرد.