شیوه نامه انتشار دروس دانشگاه در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، بررسی شد و به تصویب اعضای شورا رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر جلالی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در این نشست اظهار داشت: به منظور توسعه و ترویج علم، فناوری و فرهنگ در سطح ملی و بهره مندی علاقمندان تشنه علم در سراسر کشور از تجارب علمی استادان برجسته دانشگاه و همچنین شناساندن دانشگاه در سطح جامعه این شیوه نامه در سطح ملی اجرا می گردد. مسئولیت اجرای این شیوه نامه به دفتر آموزش های آزاد محول می شود تا بر اساس این شیوه نامه صدا و تصویر تعدادی از کلاس های تدریس مدرسان مجرب و بنام دانشگاه را ضبط و از طریق وب سایت دانشگاه بصورت الکترونیکی و رایگان در سطح ملی منتشر نماید.

وی با توضیحاتی در خصوص شرایط مدرس و عنوان درس برای ضبط و انتشار کلاس درس اظهار داشت:‌ اعضای هیات علمی حتما باید حداقل دانشیار بوده و ۵ سال سابقه تدریس داشته باشند. درس مورد نظر پر مخاطب بوده و بازنگری شده باشد. مدرس باید در درس مورد نظر متخصص و مرجع علمی باشد و تالیفات خوبی در آن حوزه داشته باشد. همچنین احراز شرایط برای مدرس و عنوان دروس باید به تایید معاون آموزشی دانشکده و تائید نهایی معاون آموزشی دانشگاه برسد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه اعضای شورا به بیان نظرات و دیدگاه های خود پیرامون موضوع پرداخته و مطالبی همچون حذف واژه مجرب از عنوان این شیوه نامه، بحث مالکیت معنوی دروس ارائه شده، ترفیع و ارتقای اعضای هیات علمی مشارکت کننده، ارائه دروس به زبان انگلیسی و … را مطرح کردند.

در ادامه ضمن اعلام موافقت رییس دانشگاه تربیت مدرس با حذف کلمه مدرسان مجرب از عنوان شیوه نامه، موضوع شیوه نامه انتشار دروس و مجموعه های برگزیده آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اکثریت آرا به تصویب رسید.

#