دکترای رشته علوم سلولی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی شادنوش بعدازظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری کلان منطقه یک آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: اجرای طرح بین‌المللی‌سازی آموزش‌های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌تواند سطح علمی دانشجویان را تا بخش زیادی ارتقا دهد و باید از این ظرفیت به وجود آمده استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح تبادلات علمی بین دانشجویان و اساتید در سراسر دانشگاه‌های معتبر کشورهای پیشرفته انجام می‌شود تصریح کرد: دانش پزشکی همواره در حال به‌روزرسانی است و در این عرصه ارتباط‌گیری و تبادل با نخبگان و برجسته‌های علمی در سایر کشورهای پیشرفته می‌تواند سطح علم پزشکی را در ایران افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان رویکرد این دانشگاه را منطقه‌ای و تفکر وسیع درراه پیشرفت و توسعه دانش پزشکی عنوان کرد و گفت: در سال جدید دانشگاه علوم پزشکی سمنان از هیچ تلاشی برای تحقق این هدف فروگذاری نمی‌کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای توسعه افزایش سطح علمی اساتید و دانشجویان بیان کرد: جذب دانشجو در رشته علوم سلولی در مقطع دکتری به‌عنوان یک‌رشته بین‌المللی یکی از مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه بود.

شادنوش اذعان کرد: رشته‌های فیزیوتراپی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد، دکترای پرستاری، دستیاری بیهوشی در مقطع کارشناسی و علوم تغذیه و صنایع غذایی در مقطع کارشناسی از دیگر رشته‌هایی است که در این دانشگاه تدریس می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خاطرنشان کرد: برای بین‌المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تقاضای افزودن رشته‌های جدید در مقطع دکتری یکی از مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه کرد: مهندسی دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان، برآورد تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در این رشته‌ها برای برگزاری آزمون ورودی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *