دانشگاه آزاد

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، زمان برگزاری امتحان جامع دانشجویان مقطع دکتری تخصصی رشته های غیرپزشکی را به بعد از این ماه موکول کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، براساس بخشنامه صادره و طبق مصوبه جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد مقرر شد واحدهای دانشگاهی که برابر شیوه نامه ارزیابی جامع، زمان برگزاری امتحان جامع دانشجویان دکتری تخصصی را در نیمسال دوم ۹۶-۹۵ از روز شنبه ۶ خرداد به بعد، برنامه ریزی و اطلاع رسانی کرده اند، نسبت به برگزاری امتحان جامع بعد از ماه مبارک رمضان اقدام کنند.
براساس این بخشنامه، تمام واحدهای دانشگاه آزاد موظف شدند، در این زمینه به دانشجویان اطلاع رسانی کرده و تاریخ برگزاری امتحان جامع دکتری تخصصی نیمسال دوم تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ را به اواخر تیرماه یا اوایل مردادماه امسال موکول کنند.
ماه مبارک رمضان امسال از روز شنبه ۶ خرداد ماه آغاز می شود.
براساس ضوابط آموزش عالی، دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پس از گذراندن واحدهای تئوری، ملزم هستند در آزمون جامع که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود شرکت کند.
شرط شرکت در آزمون جامع، قبولی در تمام درس های مرحله آموزشی با کسب حداقل میانگین کل ۱۶ و ارائه گواهی قبولی آزمون زبان انگلیسی است.
آزمون جامع به منظور ارزشیابی قابلیت های علمی آموزشی دانشجو، حداقل از چهار درس تخصصی رشته مربوط ، گرفته می شود.
ارزش آزمون های کتبی و ارزیابی شفاهی به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد نمره نهایی است و میانگین کل نمرات دانشجو در آزمون جامع نباید از ۱۵ کمتر باشد.