رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: تعیین تکلیف میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون ۹۵ به هماهنگی سه وزیر علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و روسای قوه قضائیه، مجلس و دیوان عدالت اداری موکول شد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه امروز جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد، گفت: مصوبه اول این شورا این بود که آموزش و پرورش موظف شد نمرات سه سال آخر متوسطه دانش آموزان را به صورت نهایی و کشوری به سازمان سنجش ارسال کند.

وی افزود: در مصوبه دوم این مسئله مطرح شد که با توجه به حساسیت و ملی بودن آزمون سراسری هر گونه تغییری در این آزمون سبب بروز اختلال در تحصیل دانش آموزان و دانشجویانی که وارد دانشگاه شده‌اند، می‌شود و تبعات اجتماعی وسیعی دارد، بنابراین در این شورا مصوب شد که از طریق سه وزیر علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری برای تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای رای دیوان عدالت اداری رایزنی شود.

خدایی ادامه داد: البته مجلس یک طرح استفساریه داشته است که امروز رایزنی صورت گرفته و با نام وزیر علوم تصمیم گیری شد که این مسئله به عنوان یک طرح دو فوریتی اعلام وصول شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: همچنین امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب کرد درصد پذیرش ظرفیت رشته‌های صرفا با سوابق تحصیلی برای سال تحصیلی آینده به ۸۰ درصد برسد. یعنی ۸۰ درصد ورودی‌های آموزش عالی صرفا باید با سوابق تحصیلی باشد.

به گفته وی این میزان در سال گذشته ۷۵ درصد بود.