زمان برگزاری و ثبت نام کنکور فنی ۹۶ اعلام شد

تاریخ های برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

طبق اعلام سایت سازمان سنجش تاریخ ثبت نام و برگزاری کنکور به شرح ذیل خواهد بود:

ازمون

تاريخ و نحوه ثبت نام در آزمون دوره های کاردانی نظام جديد دانشگاه فنی و حرفه‌ای

از روز يكشنبه مورخ ۹۶/۰۲/۲۴ آغاز مي شود و تا ساعت ۲۴ روز يكشنبه مورخ ۹۶/۰۲/۳۱ پايان مي‌پذيرد.

تا پايان روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۳/۰۳ تمدید شد

تاریخ برگزاری جمعه ۹۶/۵/۱۳

دانلود دفترچه ثبت نام در انتهای صفحه

 

شرايط ثبت‌نام‌:
علاقه مندان به تحصيل در دوره هاي كارداني مي بايست ضمن اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غير ايراني و توضيحات مربوط به سهميه شاهد و ايثارگر (مندرج در دفترچه راهنماي شركت در آزمون كه از روز ‌شنبه مورخ ۹۶/۰۲/۲۳ در پايگاه اطلاع رساني سازمان قرار خواهد گرفت) در صورتي كه داراي شرايط مذكور باشند، به عنوان داوطلب مقطع كارداني منحصراً در يك رشته امتحاني و متناسب با رشته تحصيلي  و كد رايانه اي چهار رقمي ديپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام آزمون) متقاضي ادامه تحصيل شوند.
ثبت‌نام‌ براي‌ شركت‌ در آزمون ‌سال ۱۳۹۶، منحصراً به روش ذيل امكان پذير است:
۱- مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني: (www.sanjesh.org). 2- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام  از پايگاه اطلاع رساني سازمان. ۳- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام. ۴- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد،داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است،با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان و پرداخت مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ (دويست هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون،نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.
تذكر: چنانچه داوطلبي علاقه مند به شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي مؤسسات آموزش عالي غير دولتي – غيرانتفاعي است، لازم است كه علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۵۱٫۰۰۰ (پنجاه و يكهزار) ريال ديگر نيز براي دوره هاي مذكور اقدام نمايد.
تبصره: با توجه به اينكه مقرر گرديده است كه در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود،داوطلباني كه تمايل به استفاده از خدمات پيام كوتاه دارند، با انتخاب گزينه مربوط و پرداخت مبلغ ۵/۰۰۰ (پنج هزار) ريال به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه، مي‌توانند از اين خدمات استفاده نمايند.
دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتي:
به داوطلبان توصيه مي‌شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس بر اساس فرم پيش نويس با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهاي برنامه نرم افزاري ثبت نام وارد نمايند. راهنماي جامع نحوه تكميل فرم در برنامه نرم افزاري ثبت نام اينترنتي موجود است و داوطلبان براي كسب اطلاع بيشتر مي توانند به اين راهنما مراجعه نمايند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمايند. بديهي است كه در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته شدن در آزمون، قبولي وي (كان لم يكن) تلقي شده و از ادامه تحصيل داوطلب جلوگيري خواهد شد.
تذكرمهم: ۱-آن دسته از داوطلباني كه در زمان ثبت نام ، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دريافت مدرك ديپلم نشده اند، ضرورت دارد كه در زمان پرينت كارت شركت در آزمون (از روز سه‌شنبه مورخ ۹۶/۵/۱۰۰ لغايت روز پنجشنبه مورخ ۹۶/۵/۱۲۲) با مراجعه به قسمت ويرايش اطلاعات كارت نسبت به درج و يا ويرايش معدل ديپلم اقدام نمايند.
۲-چنانچه داوطلبي در مرحله ثبت نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نمايد يا در ارسال عكس خود مرتكب اشتباه شود (اعم از اينكه سهواً يا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقي و برابر مقررات با وي رفتار خواهد شد.
زمان توزيع كارت اينترنتي و محل آزمون:
بر اساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال ۱۳۹۶ در روز جمعه ۹۶/۵/۱۳ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه شنبه مورخ ۹۶/۵/۱۰ لغايت روز پنجشنبه مورخ ۹۶/۵/۱۲ با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمونو راهنماي شركت در آزمون اقدام نمايند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۰ تقاضانامه تعيين مي‌گردد؛ لذا مقتضي است داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنماي ثبت نام و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمايند.
تذكر مهم:
به اطلاع كليه داوطلبان مي‌رساند از تعداد ۴۲ رشته امتحاني در آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي سال ۱۳۹۶ به شرح جدول زير، پذيرش ۱۱ رشته امتحاني از طريق آزمون و پذيرش در ۳۱ رشته امتحاني صرفاً با سوابق تحصيلي (معدل كل ديپلم) مي‌باشد:

 

كدرشته امتحاني
نام رشته امتحاني
نوع پذيرش
كدرشته امتحاني
نام رشته امتحاني
نوع پذيرش
۱۲
الكتروتكنيك
با آزمون
۲۸
سراميك
با سوابق تحصيلي
۱۴
كامپيوتر
با آزمون
۲۹
معدن
با سوابق تحصيلي
۱۷
مكانيك خودرو
با آزمون
۳۰
ناوبري
با سوابق تحصيلي
۱۹
تاسيسات
با آزمون
۳۱
الكترونيك و مخابرات دريايي
با سوابق تحصيلي
۲۳
نقشه كشي معماري
با آزمون
۳۲
مكانيك موتورهاي دريايي
با سوابق تحصيلي
۲۴
نقشه برداري
با آزمون
۳۴
امور اداري
با سوابق تحصيلي
۳۳
حسابداري بازرگاني
با آزمون
۳۵
كودكياري
با سوابق تحصيلي
۳۶
مديريت خانواده
با آزمون
۳۷
طراحي و دوخت
با سوابق تحصيلي
۳۸
تربيت بدني
با آزمون
۴۰
هنرهاي تجسمي
با سوابق تحصيلي
۳۹
گرافيك
با آزمون
۴۱
فرش دستباف
با سوابق تحصيلي
۵۱
صنايع غذايي
با آزمون
۴۲
قلم زني
با سوابق تحصيلي
۴۳
امور دامي
با سوابق تحصيلي
۱۱
الكترونيك
با سوابق تحصيلي
۴۴
گاوداري صنعتي
با سوابق تحصيلي
۱۵
ساخت و توليد
با سوابق تحصيلي
۴۵
مرغداري صنعتي
با سوابق تحصيلي
۱۶
نقشه كشي عمومي – نقشه كشي و طراحي صنعتي
با سوابق تحصيلي
۴۶
تكثير و پرورش آبزيان
با سوابق تحصيلي
۱۸
صنايع فلزي
با سوابق تحصيلي
۴۷
پرورش زنبور عسل
با سوابق تحصيلي
۲۰
صنايع چوب و كاغذ
با سوابق تحصيلي
۴۸
امور زراعي و باغي
با سوابق تحصيلي
۲۱
چاپ
با سوابق تحصيلي
۴۹
گل و گياهان زينتي
با سوابق تحصيلي
۲۲
ساختمان
با سوابق تحصيلي
۵۰
ماشينهاي كشاورزي
با سوابق تحصيلي
۲۵
صنايع شيميايي
با سوابق تحصيلي
۵۲
نوازندگي ساز ايراني
با سوابق تحصيلي
۲۶
صنايع نساجي
با سوابق تحصيلي
۵۳
هتلداري
با سوابق تحصيلي
۲۷
متالورژي
با سوابق تحصيلي
توصيه‌هاي‌ مهم‌:
۱- داوطلبان براي اطلاع از مقررات وظيفه عمومي، شرايط و ضوابط استفاده از سهميه شاهد و ايثارگر و همچنين شرايط و ضوابط اتباع خارجي به پايگاه اطلاع رساني سازمان  سنجش و دفترچه راهنماي ثبت نام مراجعه نمايند.
۲- به داوطلبان توصيه مي‌شود كه در انتخاب كدرشته امتحاني و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود دقت لازم را مبذول فرمايند؛ لذا پس از دريافت كد پيگيري ۱۶۶ رقمي، در اين خصوص به درخواست‌هاي داوطلبان مبني بر اصلاح موارد فوق ترتيب اثر داده نخواهد شد.
۳- توصيه‌ مي‌شود داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كدپيگيري، يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و آن را نزد خود نگهداري نمايند.
۴- هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي عمومي ‌اعلام ‌خواهد شد.
۵- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان مي‌توانند با شماره تلفن‌ ۴۲۱۶۳-۰۲۱ با روابط عمومي ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمايند و يا از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي (غيرحضوري) سازمان اقدام نمايند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *