مهندسی ترافیک هوایی رشته دانشگاهی در دوره کارشناسی ارشد شد

مهندسی ترافیک هوایی رشته دانشگاهی در دوره کارشناسی ارشد شد

عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در جلسه ۲۳ اردیبهشت ماه شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم  برنامه هایی تصویب شد که برخی از آنها به شرح زیر است.

وی ادامه داد: یک دوره «کارشناسی ارشد مهندسی ترافیک هوایی»  به درخواست دانشگاه‌هایی مانند امام حسین (ع) و مالک اشتر تصویب شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود: برنامه «کارشناسی ارشد حفاظت و حراست» که پیشنهاد داده شده بود تصویب شد.

وی افزود: دو برنامه درسی کارشناسی ارشد برای دانشگاه هنر اصفهان تحت عنوان «علوم اقتصادی با گرایش اقتصاد فرهنگ و هنر»، و «اقتصاد شهری» به تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم رسید.

نوه ابراهیم خاطرنشان کرد: دکتری «مهندسی نقشه برداری» به پیشنهاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این جلسه تصویب شد. همچنین یک سلسله رشته ها تحت عنوان «مطالعات جهان» در دانشگاه تهران برگزار می شود که چهار گرایش «فرانسه، بریتانیا، هند و روسیه» بررسی و تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: «دکتری روانشناسی صنعتی و سازمانی» برای اولین بار راه اندازی شده است که در این جلسه تصویب شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ادامه داد: رشته «دکتری هنرهای تجمسی» توسط دانشگاه تهران پیشنهاد داده شده بود که در این جلسه تصویب شد. همچنین کارشناسی ارشد «علوم اقتصادی با گرایش اقتصاد آموزش» و دو گرایش رشته مهندسی مکانیک  تحت عنوان «مهندسی مکانیک  احتراق» و «مهندسی مکانیک تحلیل خرابی» که توسط دانشگاه تربیت مدرس شهید بهشتی پیشنهاد داده شده بود به تصویب شورا رسید.

وی ادامه داد: همچنین رشته «کارشناسی مهندسی ساخت و تولید» توسط دانشگاه  تبریز و «دکتری شیمی دارویی» توسط دانشگاه شهید بهشتی پیشنهاد شده بود که به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *