آمادگی ۶۰ شرکت صنعتی برای اجرای فرصت مطالعاتی اساتید

معاون پژوهشی وزارت علوم از اعلام آمادگی بیش از ۶۰ شرکت صنعتی برای پذیرش اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، وحید احمدی گفت: ۲ سال پیش تفاهم نامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور معرفی اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز پژوهشی به مراکز صنعتی برای گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی داخل کشور امضا شد و تاکنون حدود ۲۰۰ نفر به مراکز نامبرده معرفی شده اند.

وی افزود: طی نامه ای که اخیرا از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت به دست ما رسیده است بیش از ۶۰ مرکز صنعتی با ذکر مشخصات آمادگی خود را برای پذیرش اعضای هیات علمی برای گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور اعلام کرده اند.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در مراکز صنعتی داخل کشور فرصت بسیار خوبی برای صنعت و آموزش عالی کشور است چراکه سبب تبادل تجربیات و دانش و فناوری میان بخش دانشگاه و صنعت شده و تقویت مهارت اعضای هیات علمی و همچنین نفوذ دانش و فناوری در بخش صنعت را به همراه خواهد داشت.

احمدی گفت: نامه تقاضای مراکز صنعتی مورد اشاره به تمامی دانشگاهها ارسال شده و از مسئولان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خواسته شده، ضمن اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی، نسبت به معرفی استادان و محققان واجد شرایط اقدام کنند.