توزیع كارت آزمون ارشد از 13 اردیبهشت-كاهش تعداد داوطلبان آزمون

توزیع كارت آزمون ارشد از 13 اردیبهشت

حسین توكلی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگارحوزه دانشگاهی ایرنا اظهار داشت: آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 برای پذیرش دانشجو در 143 كد رشته امتحانی و 6 گروه آموزشی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه در مرحله اول و دوم ثبت‌نام 761 هزار و 116 داوطلب نسبت به ثبت‌نام در آزمون ارشد اقدام كردند، گفت: آمار داوطلبان آزمون ارشد سال 95 نسبت به آمار سال گذشته، 51 هزار و 897 نفر كمتر است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور افزود: همچنین از 761 هزار و 116 داوطلب ثبت‌نام كننده 392 هزار و 481 نفر زن و 368 هزار و 635 نفر مرد هستند.
وی ادامه داد: از 761 هزار و 116 داوطلب ثبت‌نام كننده 68 هزار و 503 داوطلب علاقمندی خود را به شركت در كد رشته امتحانی دوم (علاوه بر كد رشته‌ امتحانی اول) اعلام كردند و با توجه به این كه آزمون هر كد رشته امتحانی به طور جداگانه و در یك جلسه برگزار می‌شود هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید به صورت جداگانه پرینت كارت شركت در همان آزمون را داشته باشد.
توكلی تصریح كرد: به عبارت دیگر برای داوطلبانی كه علاوه بر كد رشته امتحانی اول علاقمندی خود را به شركت در كد رشته امتحانی دوم اعلام كردند دو كارت صادر می‌شود.
وی در ادامه در مورد تعداد كارت شركت در جلسه آزمون توضیح داد: با توجه به آمار ثبت‌نام كنندگان و آمار علاقمندان به كد رشته امتحانی دوم برای برگزاری آزمون كارشناسی ارشد 829 هزار و 619 كارت ورود به جلسه صادر می‌شود.
توكلی اظهار داشت: اطلاعیه سازمان سنجش در مورد نحوه دریافت كارت شركت در آزمون برگ راهنما، تاریخ، محل و نحوه برگزاری آزمون روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور گفت: كارت شركت در جلسه آزمون و برگ راهنما از روز دوشنبه 13 تا چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه روی سایت سازمان قرار داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند در این مهلت نسبت به دریافت كارت شركت در جلسه آزمون ارشد اقدام كنند.
وی در ادامه در مورد زمان برگزاری آزمون ارشد گفت: آزمون ورودی دوره‌ كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 و بیست و یكمین دوره المپیاد علمی دانشجویی كشور در صبح و عصر پنجشنبه شانزدهم و جمعه 17 اردیبهشت ماه در 66 شهرستان و 148 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور افزود: نتیجه اولیه‌ آزمون به صورت كارنامه تنظیم شده و كارنامه تمامی داوطلبان شركت كننده در جلسه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه روی سایت قرار می‌گیرد.
بر اساس این گزارش ثبت ‌نام برای شركت در 137 كد رشته از 143 كد رشته امتحانی از طریق شبكه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور از ساعت 14 روز دوشنبه 16 آذر 94 آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز چهارشنبه 25 آذر ماه پایان پذیرفت.
ثبت‌نام و برگزاری آزمون در 6 كد رشته امتحانی دیگر شامل كد رشته‌های 1147، 1149، 1150، 1151، 1153 و 1158 به صورت جداگانه توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با هماهنگی سازمان سنجش برگزار می ‌شود.
همچنین سازمان سنجش آموزش كشور به منظور مساعدت با داوطلبانی كه در مهلت تعیین شده ثبت‌نام نكرده بودند از روز دوشنبه 3 اسفند ماه 94 لغایت چهارشنبه 5 اسفند ماه 94 این امكان را فراهم كرد تا داوطلبان بتوانند نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *