هیات رئیسه دانشگاه آزاد اعتراضات به آزمون زبان EPT را وارد ندانست

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اعتراضات به آزمون زبان EPT را وارد ندانست

او درباره نتایج بررسی اعتراضات به آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «آزمون زبان EPT تنها آزمون زبانی نیست که داوطلبان مجبور باشند، فقط در آن شرکت کنند. براساس بخشنامه‌ای که اعلام شده است، دانشجویان دوره دکتری می‌توانند در آزمون‌هایی از قبیل تافل، ام‌اس‌آرتی، آیلتس و سایر آزمون‌ها شرکت و مدرک آن را به دانشگاه ارائه دهند و این مدارک هم مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی است. آزمون زبان EPT یکی از آزمون‌های استاندارد زبان است که سنجش و پذیرش در این آزمون، نه اینکه ساده باشد، بلکه از سایر آزمون‌ها سخت‌تر نیست.»

علوی‌فاضل گفت: «نمره ۵۰ از ۱۰۰ نمره قبولی در این آزمون است. شائبه اقتصادی برای این آزمون مطرح می‌شود که به هیچ وجه مورد تایید نیست و اشتباه است. این آزمون در سطح سایر آزمون‌های زبان و مورد تایید سازمان سنجش برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی هم قرار گرفته است. اعتراضاتی نسبت به آزمونEPT وجود داشت که همگی بررسی شدند و کار کارشناسی به وسیله استادان مطرح زبان و برای چندمین بار انجام و ارزیابی شد و هیچ‌کدام از اعتراضات وارد نبود. آزمون EPT از نظر تست‌های آزمودنی، بسیار متعادل و قابل قبولی است و بنابراین دانشجویان باید سعی کنند تلاش و تمرکز بیشتری بر آموزش زبان داشته باشند.»

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه نمی‌تواند برای تعدادی که چندین بار در این آزمون شرکت کرده‌اند و نتواسته‌اند نمره قبولی را کسب کنند، استانداردهای آموزشی را تقلیل دهد. در جلسه روز گذشته، هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید حقوق دانشجویان در آزمون رعایت شود، اما اعتراضاتی را که مطرح شده بود، وارد ندانست و با کار کارشناسی هم که انجام شده بود، بیشتر در حقیقت فشاری برای اعلام قبولی دانست که امکان‌پذیر نیست و این شائبه که دانشگاه برای کار اقتصادی قبولی در این آزمون را محدود می‌کند، به هیچ وجه صحیح نیست. اجباری بر آزمون EPT وجود ندارد، EPT فقط یک آزمون زبان است و دانشجویان می‌توانند در سایر آزمون‌های استاندارد زبان که در کشور برگزار می‌شود، شرکت و مدرک قبولی را به دانشگاه آزاد اسلامی ارائه دهند.»

او در پایان گفت: «البته هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، راهکارهایی را برای تقویت زبان انگلیسی دانشجویان پیشنهاد داد و مقرر شد معاونت آموزشی دانشگاه راهکارها را بررسی کنند. همچنین موضوع سایر آزمون‌های استاندارد غیرانگلیسی هم برای برخی رشته‌های علوم انسانی هم مطرح شد که قرار شد بررسی شود تا بتوانیم در صورت تایید و نیز پذیرش از سوی مراجع قانونی، آزمون‌های استاندارد غیرانگلیسی را هم برای برخی رشته‌ها در نظر بگیریم.»