حمایت از پایان نامه های ارشد و دکتری دانشگاه علم و صنعت توسط وزارت نیرو

حمایت ۱۰۰ میلیونی از پایان نامه‌های زیست فناوری دکتری

حمایت از پایان نامه های ارشد و دکتری دانشگاه علم و صنعت توسط وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، این قرارداد با محوریت حمایت از انجام پژوهشهای دوره های دکتری و کارشناسی ارشد دانشجویان دانشگاه علم و صنعت منعقد شده است.

براساس این قرارداد، دوره تحصیل و پروژه های ۶۰ دانشجوی دکتری و ۹۰ دانشجوی کارشناسی ارشد رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی و مهندسی عمران این دانشگاه در راستای حل نیاز صنعت برق کشور و از میان اولویت های تحقیقاتی و فناوری صنعت برق تعیین می شود.

هزینه های پژوهشی این دوره ها از سوی پژوهشگاه نیرو به نمایندگی از صنعت برق، تامین خواهد شد.

این قرارداد از ابتدای مهرماه با پذیرش ۱۳ دانشجوی دکتری و ۱۶ دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت ایران، اجرایی می شود.

براین اساس برای اولین بار در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، کد رشته محل خاص برای رشته های یاد شده مورد حمایت پژوهشگاه نیرو، اختصاص یافته است.

داوطلبان با دو کد رشته محل برای رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی و مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت مواجه هستند که یکی عادی و دیگری مورد حمایت وزارت نیرو و برخوردار از چتر حمایتی پژوهشگاه نیرو است.

دانشجویان مشمول این قراداد با تایید اساتید راهنمای خود می توانند از محل این حمایتها برای خرید تجهیزات و انجام بازدیدهای علمی و ثبت نام در کنفرانسهای علمی معتبر داخلی و خارجی استفاده کنند.

تمام دانشجویان پذیرفته شده در کد رشته محل مورد حمایت پژوهشگاه، دانشجوی تمام وقت در دانشگاه خواهند بود و از طریق اساتید راهنما، از محل اعتبارات این قراداد، مشمول پرداخت حق التحقیق دانشجویی هستند.

همچنین پژوهشگاه نیرو متقبل شده است تجهیزات و امکانات تحقیقاتی و اطلاعات مورد نیاز از صنعت برق و خدمات پژوهشی را در اختیار اساتید راهنمای این دانشجویان قرار دهد.

اساتید مشاور پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری این دانشجویان، از اساتید پژوهشگاه نیرو انتخاب می شوند تا همکاری موثرتری میان دانشگاه علم و صنعت و صنعت برق صورت پذیرد.

باتوجه به اینکه دانشجویان در آزمایشگاههای تحقیقاتی اساتید مستقر می شوند، با این حمایت در طول پنج سال آینده، این آزمایشگاهها تبدیل به زیرساخت تحقیقاتی و فناوری مرجع در حل مشکلات صنعت برق می شوند، ضمن اینکه دانشجویانی که در این کدرشته ها تحصیل می کنند از سوی صنعت برق شناخته خواهند شد و در آینده از این سابقه علمی و همکاری با صنعت برق می توانند استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *