تحصیل در پاریس، شهر رویاها

تحصیل در پاریس، شهر رویاها

فرانسه هر ساله بیش از ۲۳٪ از بودجه ملی خود را به آموزش اختصاص می‌دهد و کیفیت آموزش‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌ها را به دقت زیر نظر دارد. در قسمت اول این مقاله با تعدادی از دانشگاه‌های برتر پاریس آشنا شدیم، در ادامه با دانشگاه‌هایی که از مقاصد پرطرفدار دانشجویان برای تحصیل در پاریس هستند، آشنا می‌شویم.

مطالعه قسمت اول

دانشگاه پاریس ۱ یا پانتئون-سوربن (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne)

این دانشگاه در رده ۲۲۸ دنیا قرار دارد و در سال اخیر ۱۲ پله در این رده‌بندی صعود داشته است. دانشکده حقوق و محیط زیست را از University of Paris به ارث برده است و یکی دیگر از موسسات معتبر هنر و علوم‌انسانی و دانشگاه دوازدهم در رده‌بندی اخیر باستان‌شناسان است.

دانشگاه پانتئون سوربون یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فرانسه است که بیش از ۴۰ هزار دانشجوی مشتاق را در ۱۴ دپارتمان تحقیقاتی در خود جای داده و یکی از دانشگاه‌های پرطرفدار برای تحصیل در پاریس است. این دانشگاه در منطقه vibrant Latin Quarter واقع شده و نزدیک به مناطق تاریخی و معروف پاریس و بخش‌هایی از دانشگاه سوربن است، که برای این دانشگاه اعتبار و ثروت تاریخی به ارمغان آورده است.

پاریس دانشگاه فرانسه تحصیل

دانشگاه پاریس ۱۱ یا پاریس سود (Université Paris-Sud 11)

دانشگاه پاریس سود در رتبه‌ ۲۴۱ فهرست رتبه‌بندی جهانی QS قرار دارد. این دانشگاه افتخار می‌کند که دارای فضای باز در زمینه‌ دوره‌های آموزشی بین رشته‌ای است. ۴ پردیس در محله‌های جنوبی پاریس دارد.

پردیس علوم در Orsay که دورترین فاصله را از شهر دارد، در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار پر از جنگل و باغ‌های گیاه‌شناسی قرار دارد. در حالی که پردیس Orsay در فاصله‌ ۴۰ دقیقه رانندگی مرکز شهر پاریس قرار دارد، دانشکده‌ پزشکی خیلی نزدیک‌تر، در محله‌ای به نام Le Kremlin-Bicetre است، که پیاده با مرکز شهر فقط یک ساعت فاصله دارد.

دانشگاه دیدرو پاریس (Paris 7)

دانشگاه Université Paris Diderot با ساختمان جدید و مدرن خود در نزدیکی کتابخانه ملی فرانسه که در Central Seine واقع شده، به Paris ۷ هم شهرت دارد، در رده ۲۶۲ در بین بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است و برای تحصیل در پاریس گزینه خوبی محسوب می‌شود. این دانشگاه، یک مرکز چند‌رشته‌ای شهری و مدرن است و در محدوده شرقی شهر واقع شده است.

اخیرا محل دانشگاه از منطقه شلوغ Latin Quarter که بیشترین دانشگاه‌های پاریس در آن قرار دارند، تغییر پیدا کرده است و این موضوع برای دانشجویانی که ترجیح می‌دهند در محیط آرام‌تری تحصیل کنند و همچنان از امکانات یک دانشگاه شهری بهره‌مند شوند، مزیت به حساب می‌آید.

۲۰ درصد از حدود ۲۰ هزار دانشجوی این دانشگاه، خارجی هستند و اساتید برجسته علوم‌پایه خود را از Paris University به ارث برده است، که به سطح بالای تحقیقات استاندارد خود در شاخه‌های گسترده‌ای مثل پزشکی، دندانپزشکی، هنر، علوم انسانی و علوم‌اجتماعی شهرت بسیاری دارند.

دانشگاه فرانسه تحصیل پاریس

دانشگاه école des ponts paristech

این دانشگاه یکی از اعضای تشکیل دهنده‌ گروه ParisTech است که با ۴۶ پله سعود نسبت به سال گذشته، رتبه‌ ۲۶۸ جهان را در اختیار دارد و بیشتر به روحیه‌ اختراع و ابداعی که در آن حاکم است شناخته می‌شود. دانشگاه école des ponts paristech برنامه‌هایی در زمینه‌های مهندسی، مدیریت، اقتصاد، حمل و نقل، برنامه‌ریزی شهری و محیط زیست ارائه می‌کند.

پردیس اصلی دانشگاه در فاصله‌ ۲۰ دقیقه با مترو در شمال شهر پاریس قرار دارد. با این‌حال دانشجویان علاقه دارند در مرکز شهر زندگی کنند که فاصله‌ کمتری با منطقه‌های پویای شهر داشته باشند. دانشگاه در محله‌ دانشجویی Latin Quarter و دیگر محله‌های پاریس خوابگاه ارائه می‌کند. یک جمعیت نسبتا کوچک در حدود ۲۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که یک چهارم آن‌ها دختر هستند.

دانشگاه دوفین پاریس (Université Paris Dauphine)

این دانشگاه هم با ۱۳ پله سعود در رتبه‌ ۳۵۶ جهان قرار دارد. یک مؤسسه‌ چند رشته‌ای که در موضوعات اقتصاد، ریاضیات، تجارت، فناوری اطلاعات، حقوق و جامعه‌شناسی تخصص دارد. دانشگاه ۳ پردیس در قلب پاریس دارد. پردیس اصلی در Porte Dauphine نزدیک Arc de Triomphe مشهور، قرار دارد و ۱۰هزار دانشجو و ۵۸۰ استاد را در خود جای داده است.

همچنین یک مدرسه‌ کوچک خبرنگاری و یک مرکز تجاری در قلب منطقه‌ تجاری پاریس به نام La Defence مربوط به این دانشگاه وجود دارد که علاقمندان به خبرنگاری و تحصیل در پاریس را به خود جذب می کند. با تأکید بر «چشم‌انداز بین‌المللی قاطعانه» ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند.

پاریس تحصیل فرانسه دانشگاه

دانشگاه دکارت پاریس (Université Paris Descartes)

در کنار ۱۰ دانشگاه برتر پاریس، شاید بخواهید نگاهی به دانشگاه یازدهم یعنی Université Paris Descartes بیندازید. این دانشگاه، رتبه‌ ۳۷۷ جهان را در اختیار دارد که نسبت به سال گذشته، ۱۰ پله صعود کرده است. نام خود را از فیلسوف قرن ۱۷، Rene Descartes گرفته و از دپارتمان پزشکی Paris University مشتق شده است.

این میراث ارزشمند، آنجا خودنمایی می‌کند که این دانشگاه، جزو ۱۵۰ دانشگاه برتر در رشته‌های داروسازی و پزشکی در رتبه‌بندی موضوعی QS بین بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است. ۳۸،۹۰۰ دانشجو و نزدیک به ۳۵۰۰ استاد و محقق دارد و تنها دانشگاه در پاریس (و تمام ناحیه‌ Ile-de-France) است که هر سه رشته‌ پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی را در یک مجموعه آموزشی ارائه می‌کند. این دانشگاه هم مثل خیلی از دیگر دانشگاه‌های برتر پاریس در محله‌ Latin Quarter قرار دارد.

پاریس دانشگاه تحصیل

نکته: تمام رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها، اعداد و آمارها، مربوط به سال ۲۰۱۶ است.

تحصیل در پاریس شهر رویاها، آرزوی بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور است. شهری تمام عیار با قدمت فرهنگی، هنر دوست، زیبا و توریستی است. و اینکه بهترین دانشگاه‌های دنیا در این شهر تاسیس شده‌اند، این میل و رغبت را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *