موافقت مجلس با دو فوريت اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي

موافقت مجلس با دو فوريت اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي

به گزارش کنکوری ارشد دکترا  به نقل از ايرنا، محمد روشن با گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري، روز معلم، روز استاد و هفته آموزش اظهار كرد: براساس قانون فعلي كه لازم الاجرا است، سابقه تحصيلي عبارت است از نمرات دروس سه سال آخر متوسطه كه امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گيري توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسري، نهايي و استاندارد، مطابق مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش برگزار شده باشد.
وي با بيان اين مطلب كه آموزش و پرورش در حال حاضر امكان ارايه همه دروس سه سال آخر دوره متوسطه را ندارد افزود: مجلس شوراي اسلامي با اصلاح عبارت اين قانون، آن را مطابق با واقعيت هاي موجود و توان آموزش و پرورش، به سال سوم و به ترتيب به سال هاي بعد تسري مي دهد.
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر تعداد 861 هزار 793 داوطلب در آزمون سراسري سال 95 شركت كرده كه با احتساب ثبت‌نام هاي شناور به عمل آمده، يك ميليون و 14 هزار 175 داوطلب آزمون سراسري خواهيم داشت.
وي ادامه داد: امروز مجلس شوراي اسلامي با پذيرش دو فوريت، طرح اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور قدم بسيار خوبي را براي انطباق تصميمات شوراي سنجش و پذيرش دانشجو با قانون برداشت و اضطراب را از جمعيت كثير داوطلبان و خانواده آنان مرتفع كرد.
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم افزود: براساس اين طرح دو بند الف ماده يك و بند ت ماده 3 قانون سنجش و پذيرش دانشجو مصوب 10 شهريور 92 اصلاح مي شود.
روشن خاطرنشان كرد: براساس بند ت ماده 3، درحال حاضر اتخاذ تصميم در مورد ميزان تاثير هريك از عوامل سوابق تحصيلي، دروس عمومي و دروس اختصاصي در سنجش، برعهده اين شورا بوده، ليكن با تغيير عبارتي، نحوه تاثير هريك از عوامل سابقه تحصيلي، متناسب با تحت پوشش قرار دادن امتحانات نهايي دوره سه ساله دوره متوسطه انجام مي شود.
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به اين مطلب كه تا برگزاري آزمون سراسري وقت زيادي باقي نمانده است افزود: بايد مجلس با واقع بيني و لحاظ مصوبات قبلي خود در سال 92 اين همراهي را با داوطلبان آزمون سراسري داشته باشد كه ضمن تصويب طرح پيشنهادي، تلاش كند در اولين فرصت مطابق قانون مربوط به تصويب طرح‌ها و لوايح دو فوريتي آن را به شوراي نگهبان ارسال تا متعاقباً ابلاغ شود، تا داوطلبان آزمون سراسري بتوانند در برنامه‌ريزي‌هاي درسي خود آن را لحاظ كنند.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، روشن تاكيد كرد: اين طرح از جمله مواردي است كه اجماع كامل همه اعضاي كميسيون هاي آموزش و تحقيقات و بهداشت درمان مجلس و دولت، اعم از وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، بهداشت و درمان وآموزش پزشكي و علوم تحقيقات و فناروي را با خود همراه داشته است.

** مراسم بزرگداشت مرحوم دكتر صادق آئينه وند برگزار شد
مراسم بزرگداشت مرحوم دكتر صادق آئينه وند چهره ماندگار علوم انساني و رئيس سابق پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي ، با حضور حسام الدين آشنا ، مشاور فرهنگي رئيس جمهوري، محمد سعيد تسليمي قائم مقام وزير علوم، فريدون مشاور وزير و مديركل حوزه وزارتي اين وزارت و جمعي از روساي دانشگاهها محققان علوم انساني و خانواده ايشان در اين پژوهشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، در اين مراسم احمد مسجد جامعي عضو شوراي اسلامي شهر تهران به بيان خاطراتي از دوران دانشجويي مرحوم دكتر صادق آئينه وند و مسير فعاليت هاي علمي و فرهنگي وي پرداخت و نقش دكتر آئينه وند را در تقويت دانش تاريخ تحليلي اسلام بسيار مهم دانست.
در ادامه مجتبي شاكري عضو شوراي اسلامي شهر تهران و رئيس كميسيون نامگذاري اين شورا، فرآيند تصويب نامگذاري خيابان مجاور پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي به نام دكتر آئينه وند را تشريح كرد و از آمادگي اين شورا براي حمايت از تاسيس جايزه اي به نام دكتر آيينه وند در موضوع تاريخ اسلام خبر داد.
همچنين حسينعلي قبادي رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي كه در زمان رياست دكتر آئينه وند معاونت ايشان را برعهده داشته است، با اشاره به دانش بالاي مرحوم دكتر آئينه وند گفت: وي از نظر اخلاقي نيز بسيار سرآمد بود و صبر، متانت و شكيبايي ايشان براي همه همكاران و نزديكان يك الگو بود.
وي افزود: مرحوم دكتر آيينه وند با مديريت اخلاق مدار خود توانسته بود در مدت كوتاهي اعتماد محققان و همكاران دانشگاهي را جلب كند و محيطي پويا و سر زنده براي فعاليت علمي در پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي فراهم كند.
بر اساس اين گزارش، در ادامه اين برنامه همسر و همكاران دكتر آئينه وند به بيان خاطرات خود از اين استاد گرانقدر پرداختند و كليب هايي نيز از سخنان اين استاد فقيد پخش شد.
در حاشيه مراسم سالگرد دكتر صادق آيينه وند از تابلو خيابان دكتر صادق آيينه وند با حضور آشنا مشاور فرهنگي رئيس جمهوري، معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم، احمد مسجد جامعي و مجتبي شاكري از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و شهردار منطقه 6 تهران رونمايي شد.
با پيشنهاد پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و تصويب شوراي شهر اسلامي تهران خيابان 64 غربي كردستان به نام دكتر صادق آيينه وند تغيير يافته بود كه امروز با حضور جمعي از مسئولان از آن رونمايي شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *