ه دریافت‌کننده بورس تحصیلی «بورسیه» می‌گویند. در فارسی گاه به اشتباه به بورس تحصیلی «بورسیه» نیز گفته می‌شود. این بورس‌ها معمولاً برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکترا) در نظر گرفته می‌شود. امروزه یکی از راه‌های تامین نیروی انسانی در کشورهای توسعه یافته (که معمولاً با کاهش جمعیت روبرو هستند) اعطای بورس تحصیلی است. یکی از مهم‌ترین این بورس ها، بورس تحصیلی اراسموس ماندوس استبراساس دستورالعمل اداره کل بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، نفرات اول تا سوم دانش‌آموختگان دورهٔ کارشناسی ارشد، دانشجویان نمونه کشوری در دورهٔ کارشناسی ارشد برابر با آیین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه با تأیید معاونت دانشجویی وزارت علوم و یا معاونت آموزشی وزارت بهداشت، داشتن کتب تألیفی و یا ترجمه شده در زمینه‌های علمی، دارا بودن دست‌کم یک مقاله چاپ شده در مجله‌های علمی-پژوهشی داخل یا خارج از کشور در زمینه‌های علمی، دارا بودن گواهی مجری بودن در انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی پایان‌یافته مورد نیاز کشور و نیز مخترعان و مکتشفان که اختراعات و اکتشافات آنان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به ثبت رسیده باشد، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های خوازمی، فارابی و رازی، ارائه‌دهندگان پیشنهاد سبک‌های هنری کاربردی با تأیید از مراجع ذیربط و مربیان آموزشی و پژوهشی می‌توانند در فراخوان بورس تحصیل خارج از ایران ثبت‌نام کنند.

بورسیه ارشد و دکتری در پردیس کیش دانشگاه شریف

اطلاعیه اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ورودی ۹۷-۱۳۹۶ در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پردیس دانشگاه شریف منتشر شد. به گزارش پی اچ دی ایران متن اطلاعیه به شرح زیر است:

۱- ادامه تحصیل دانشجویان در شیوه آموزشی –پژوهشی در تمامی رشته ها پس از اتمام نیمسال دوم تحصیل, منوط به احراز شرایط پردیس بین الملل و دانشگاه می باشد, در غیر اینصورت شیوه تحصیل دانشجو به شیوه آموزش محور تبدیل خواهد شد.

۲- به دانش آموختگان پردیس کیش دانش نامه رسمی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف اعطا خواهد شد.

۳- برای پذیرفته شدگان از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی ۲۵% تخفیف در شهریه متغیر مصوب هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل کیش در نظر گرفته خواهد شد.

۴- برای پذیرفته شدگان از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی که در مقطع کارشناسی از پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شده باشند ۲۰% تخفیف در شهریه ثابت و متغیر مصوب هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل کیش در نظر گرفته خواهد شد.

۵-  به سه نفر از پذیرفته شدگان که موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در مقطع کارشناسی خود از دانشگاه های دولتی یا دانشگاه های آزاد مراکز استانها باشند بورس تحصیلی (معاف از پرداخت شهریه تحصیلی) مصوب هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل کیش به تشخیص شورای پذیرش پردیس تعلق می گیرد.

 

تبصره: فارغ التحصیلان پردیس کیش مطابق با ضوابط فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف ارزیابی می شوند.

۶-اطلاعات مربوط به مبالغ شهریه برای رشته های مختلف در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در پایگاه اینترنتی www.kish.sharif.edu  یا www.kish.ac.ir  در دسترس علاقمندان می باشد.

۷- مبلغ شهریه شامل هزینه های مسکن, ایاب و ذهاب, تغذیه, کتاب و سایر هزینه های دانشجویی و در صورت نیاز آموزش زبان نمی شود. پرداخت شهریه ثابت در هر نیمسال تحصیلی الزامی است, حتی اگر دانشجو در مرخصی تحصیلی باشد و یا در واحدهای جبرانی ثبت نام کرده باشد.

۸- در صورت انصراف یا اخراج دانشجو از دوره در هر یک از مراحل تحصیل و به هر دلیل, وجه دریافتی از دانشجو بابت شهریه به وی مسترد نخواهد شد.

۹- انتقال یا مهمان شدن پذیرفته شدگان در پردیس بین الملل کیش تحت هیچ شرایطی به پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در تهران امکان پذیر نیست.

تلفن تماس: ۶۶۱۶۵۰۴۱-۰۲۱

رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد  سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶


===>>جهت ثبت نام بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید<<===

اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ورودی ۹۷-۱۳۹۶ در مقطع دکتری پردیس

۱- به دانش آموختگان پردیس کیش دانش نامه رسمی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف اعطا خواهد شد.

۲-  به سه نفر از پذیرفته شدگان که موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در مقطع کارشناسی ارشد خود از دانشگاه های دولتی یا دانشگاه های آزاد مراکز استانها باشند بورس تحصیلی (معاف از پرداخت شهریه تحصیلی) مصوب هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل کیش به تشخیص شورای پذیرش پردیس تعلق می گیرد.

 

تبصره: فارغ التحصیلان پردیس کیش مطابق با ضوابط فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف ارزیابی می شوند.

 

۳- برای پذیرفته شدگان از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود از پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شده باشند ۲۰% تخفیف در شهریه متغیر مصوب هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف پردیس بین الملل کیش در نظر گرفته خواهد شد.

۴- اطلاعات مربوط به مبالغ شهریه برای رشته های مختلف در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در پایگاه اینترنتی www.kish.sharif.edu  یا www.kish.ac.ir  در دسترس علاقمندان می باشد.

۵- مبلغ شهریه شامل هزینه های مسکن, ایاب و ذهاب, تغذیه, کتاب و سایر هزینه های دانشجویی و در صورت نیاز آموزش زبان نمی شود. پرداخت شهریه ثابت در هر نیمسال تحصیلی الزامی است, حتی اگر دانشجو در مرخصی تحصیلی باشد و یا در واحدهای جبرانی ثبت نام کرده باشد.

۶- در صورت انصراف یا اخراج دانشجو از دوره در هر یک از مراحل تحصیل و به هر دلیل, وجه دریافتی از دانشجو بابت شهریه به وی مسترد نخواهد شد.

۷- طبق شرایط پذیرش پردیس بین الملل کیش, اولویت بیشتر برای متقاضیانی است که دارای معدل کارشناسی بالای ۱۳ و معدل کارشناسی ارشد بالای ۱۵ (با توجه به معدل تراز شده) می باشند.

تلفن تماس: ۶۶۱۶۵۰۴۱-۰۲۱

رشته های تحصیلی مقطع دکتری سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶

 

===>>جهت ثبت نام بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید<<===