فراخوان پذیرش دانشجوی پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

فراخوان پذیرش دانشجوی پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره اولین دوره فراخوان دوره پسادکتری در سال ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

افراد واجد شرایط می توانند پس از مطالعه دستورالعمل مدارک خود را تا ۱۵ تیرماه ۹۶ به معاونت پژوهشی ارسال کنند.

دوره پسا دکترای پژوهشی دوره‌ای است که برای تربیت پژوهشگران حرفه‌ای در مراکز تحقیقاتی تابعه دانشگاه اجرا می‌شود و می‌تواند به عنوان دوره گذر به مرتبه هیات علمی در نظر گرفته ‌شود.

افرادی که این دوره را با موفقیت به اتمام می رسانند و از نظر پژوهشی-آموزشی و اخلاقی مورد تایید آن مرکز و دانشگاه قرار می گیرند امتیازات لازم برای جذب در فراخوان هیات علمی را بدست می آورند.

داشتن مدرک دکترای تخ

صی (Ph.D)، تخصص یا فوق تخصص بالینی در رشته‌های مرتبط با حیطه فعالیت‌های پژوهشی مرکز، حداکثر سن داوطلب ۴۰ سال و اینکه داوطلب از محققین استخدام شده مرکز یا از اعضا هیات علمی نباشد، از جمله شرایط ورود به دوره است.

کسب پذیرش از یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بعنوان محقق اصلی (Principle Investigator) و تأیید توسط شورای پژوهشی مرکز در قالب یک یا چند طرح تحقیقاتی و تحت عنوان پژوهشگر پسا دکتری از دیگر شرایط است.

طول دوره براساس طول مدت اجرای طرح تحقیقاتی، حداقل یکسال و حداکثر ۳ سال است.

پژوهشگران پسا دکتری زیر نظر مستقیم محقق اصلی فعالیت می‌کنند و حق‌الزحمه آنان از محل بودجه طرح تحقیقاتی قابل پرداخت است (معادل با حقوق و مزایا ی استادیار پایه ۱).

محقق اصلی موظف است پژوهشگر پسا دکتری را برای انجام فعالیتهای پژوهشی راهنمایی لازم کرده و امکانات لازم را در اختیار ایشان قرار داده و پیشرفت کار را به معاونت پژوهشی دانشگاه اطلاع دهد تا در آمار سالیانه مد نظر قرار گیرد.

مرکز مربوطه موظف است کلیه امکانات آموزشی و پژوهشی از قبیل کتابخانه، اینترنت و امکان شرکت در کارگاههای دوره‌های روش تحقیق و … را برای پژوهشگر پسا دکتری فراهم کند.

پژوهشگر پسا دکتری براساس توافق اولیه با محقق اصلی از حقوق مادی و معنوی هر طرح تحقیقاتی که در آن فعالیت می‌کنند برخوردار است.

جذب پژوهشگر پسا دکتری از کشورهای دیگر مجاز بوده و حقوق وی از محل بودجه طرح تحقیقاتی قابل پرداخت است. مرکز تعهدی برای استخدام پژوهشگر پسادکتری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *