استاد دانشگاه: بدون تعامل سازنده با جهان امكان پيشرفت فراهم نمي شود

علي اكبر جلالي روز دوشنبه در سمينار نقش نوآوري و خلاقيت در اقتصاد مقاومتي كه هم اينك در محل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران در حال برگزاري است، افزود: امنيت و استفاده از فرصت هاي جهاني دو ديدگاه متمايز است كه نبايد اين دو با هم اشتباه گرفته شود.
وي توجه به امنيت زيرساخت هاي كشور را ضروري خواند و در عين حال گفت، نبايد به بهانه امنيت ارتباطمان را با دنيا قطع كنيم.
با انتقاد از كساني كه مي گويند شبكه شتاب ايران نبايد با آمريكا همكاري كند، گفت: قطع ارتباط ايران با كشورهاي دنيا به نفع نيست و ما را عقب نگاه مي دارد.
جلالي درادامه خواستار تدوين استراتژي بلندمدت كشور بر مبناي اقتصاد دانش بنيان شد و خاطرنشان كرد: تا اقتصاد كشور دانش بنيان نشود اقتصاد مقاومتي تحقق نخواهد يافت.
استاد دانشگاه علم و صنعت با بيان اين كه اقتصاد دنيا امروزه بر محور اعتبار و اعتماد كشورها به يكديگر مي چرخد، بيان كرد: نبايد با برخي صحبت ها اعتبار كشور را زير سوال ببريم.
جلالي با بيان اين كه 97 درصد اقتصاد جهان بر پايه اعتماد مي چرخد تاكيد كرد: برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) اعتبار كشور را افزايش داد و بايد براي توسعه كشور از آن نهايت استفاده را ببريم.
وي با بيان اين كه بايد به سرعت مراحل جهاني شدن را بپذيريم و اين امر در برنامه ششم توسعه ديده شده است ، خاطرنشان كرد: براي پذيرفته شدن جهاني سازي در كشور نيازمند چرخش فكري هستيم.
استاد دانشگاه علم و صنعت ايران گفت: ديگر اقتصاد جهان با روش هاي سنتي پيش نمي رود و ضروري است ما هم به فناوري هاي روز دنيا مجهز شويم.
وي خواستار حمايت همه جانبه از دولت براي ارتباط با جهان شد و تاكيد كرد: تعامل سازنده ايران با جهان سرعت رشد كشور را دو برابر خواهد كرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *