رهيافت تحليلي به وصيت نامه سياسي الهي امام در نمايشگاه كتاب

رهيافت تحليلي به وصيت نامه سياسي الهي امام در نمايشگاه كتاب

به گزارش کنکوری ارشد دکترا  به نقل از ايرنا، ‌جواد مددي اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامي اين افتخار را دارد كه بيش از 20 سال وصيت نامه سياسي الهي امام خميني (ره) را در قالب واحد درسي براي دانشجويان اين دانشگاه ارائه دهد.
وي ادامه داد: كتاب رهيافت تحليلي به وصيت نامه سياسي الهي امام خميني (ره) در 13 فصل به انضمام متن وصيت نامه در 264 صفحه تهيه و تنظيم شده است. از فصول اين كتاب مي توان به وصيت و وصيت نامه نويسي در اسلام، زندگي و ابعاد شخصيت امام خميني(ره)، دورنماي وصيت نامه و حديث ثقلين، تشيع و مفاهيم اسلامي- شيعي، دين و سياست، انقلاب اسلامي، ملت، امت، حوزه و دانشگاه، كارگزاران انقلاب و نظام، ولايت فقيه، آسيب شناسي انقلاب و جمهوري اسلامي و آغازي در يك آغاز اشاره كرد.
مددي افزود: همان گونه كه مقام معظم رهبري تاكيد دارند وصيت نامه امام راحل دستورالعمل ملي براي پيشرفت و توسعه و سرافرازي ايران است، لذا با توجه به جايگاه و اهميت آن، برنامه ريزي براي ارتقاء ارائه درس وصيت نامه از جمله وظايف مركز فرهنگي دانشگاهي امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي قرار گرفت.
وي ادامه داد: در اين راستا توليد متني دقيق با رويكرد تحليلي و مطابق استانداردهاي آموزشي در دستور كار مركز قرار گرفته است و جمعي از پژوهشگران و محققين طرح هاي خود را به مركز ارائه كردند. پس از بررسي پيشنهادها در جلسات متعدد شوراي پژوهشي و برنامه ريزي درسي مركز، محتواي كتاب ‘رهيافت تحليلي به وصيت نامه سياسي الهي امام خميني(ره) تاليف محمد نصيري عضو محترم هيات علمي دانشگاه تهران و جمعي از همكاران محقق وي به تاييد شورا رسيد.
وي گفت: محتواي كتاب مذكور در نيمه اول سال 1394 از طرف مولف در اختيار مركز قرار گرفت و براي داوري در اختيار بيش از 30 نفر از صاحب نظران قرار داده شد كه همه آن ها كتاب را بسيار مناسب ارزيابي كردند. همچنين موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) اين اثر را مورد بررسي دقيق قرار داده و مجوز لازم را صادر كرد. در مرحله اول تعداد 1500 نسخه از كتاب چاپ و در اختيار مدرسان درس وصيت نامه سراسر كشور قرار گرفت تا از نظرات ايشان براي چاپ هاي بعدي استفاده شود.
مددي افزود: در حال حاضر تعداد 5000 نسخه از اين كتاب به زيور طبع آراسته شده و در سالن 110، سالن دانشگاه آزاد اسلامي غرفه مركز فرهنگي دانشگاهي امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي در معرض بازديد دانشجويان، فرهيختگان و علاقه مندان به ويژه مدرسان درس وصيت نامه قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي،‌ همچنين كتاب تحرير توحيد آيت الله سيد حسن خميني كه به تازگي به چاپ رسيده در غرفه آن مركز براي علاقه مندان عرضه مي شود.
بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 15 تا 25 ارديبهشت ماه در شهر ‌آفتاب برپا است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *