پذیرش ۱۸۰۰نفری در آزمون دکتری ۹۶دانشگاه تهران

 

پذیرش ۱۸۰۰نفری در آزمون دکتری ۹۶دانشگاه تهران

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: بر اساس شیوه نامه ای که در سال جاری ابلاغ شد، دانشگاه ها حدنصاب مورد نظر خود را برای پذیرش در هر رشته انتخاب و اعلام می کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در کشور مطرح و به هرحال به عنوان یک دانشگاه جامع است، یکی از شاخص های مهم تعیین ظرفیت برای سال ۹۷ تغییر ظرفیت پذیرش دانشجو از گروه محور به استاد محوراست.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر در این دانشگاه کلاس هایی بالغ بر ۶۰۰کد رشته آزمون دکتری در حال برگزاری است.

حسینی اضافه کرد: این ظرفیتی بزرگ در دانشگاه تهران است، در حال حاضر در آزمون دکتری  بالغ بر ۱۰ هزار نفر از افرادی را که مراحل اولیه شرایط را احراز کنند به دانشگاه تهران معرفی و یک هزار و ۸۰۰ نفر پذیرش می شوند.

وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه تهران  رشته‌هایی که دارای ظرفیت بیشتری برای جذب داوطلبان باشند، پس از بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی از واجدین شرایط برای ارزیابی تخصصی و عمومی دعوت به عمل می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *