فرصت دوباره برای جاماندگان از مصاحبه‌های دکتری واحد علوم و تحقیقات

فرصت دوباره برای جاماندگان از مصاحبه‌های دکتری واحد علوم و تحقیقات

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور در بازدید از برگزاری جلسات مصاحبه دکتری به همزمانی مصاحبه های دکتری امسال دانشگاه‌های دولتی و آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل این همزمانی، مراجعات مصاحبه شونده‌ها دچار پراکندگی و با مشکلاتی همراه شده است.
وی افزود: برای آرامش خاطر داوطلبان و حل این مشکل، محدودیت زمانی مصاحبه ها را برداشته ایم تا داوطلبی که به دلیل محدودیت زمانی از مصاحبه جا مانده و در زمان خود نتوانسته مراجعه کند، در زمان دیگری با تاخیر، مراجعه کرده و مصاحبه خود را انجام دهد.
عباسپور ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، از همکاران و گروه‌های مصاحبه کننده خواسته شده در محل مصاحبه حضور داشته باشند تا با توجه به پراکندگی ایجاد شده داوطلبان بدون استرس به زمان مصاحبه برسند.

**مصاحبه های دکتری با روند منطقی تری برگزار شود
رئیس واحد علوم و تحقیقات با انتقاد از استانی شدن روند برگزاری مصاحبه های دکتری افزود: این نحوه بر رویه مصاحبه های دکتری اثر منفی گذاشته و باعث سردرگمی داوطلبان شده است.
عباسپور ابراز امیدواری کرد روند فعلی برگزاری جلسات مصاحبه دکتری بیش از پیش مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد و افزود: اجرایی شدن این امر، غیر از بحث افزایش هزینه ها، نهایتاً به دلیل اتخاذ روش نامناسب روند اجرای مصاحبه ها، متاسفانه نتایج منفی هم برای دانشگاه و هم برای داوطلب در بر خواهد داشت.
وی یادآور شد: سال‌های گذشته مصاحبه‌های دکتری به طور متمرکز در تهران برگزار می شد اما امسال برای اولین بار این مصاحبه ها به طور استانی و غیرمتمرکز در حال برگزاری است.
وی به رقابت تنگاتنگ واحد علوم و تحقیقات با بسیاری دانشگاه‌های دولتی در جذب دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: روش غیرمتمرکز برگزاری جلسات مصاحبه دکتری که از سوی وزارت علوم اتخاذ شده روشی غیرقابل قبول است زیرا این روند هم به دانشگاه آزاد که متکی به شهریه دانشجویان است و هم به منافع دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی لطمه می زند.
عباسپور تصریح کرد: با توجه به آغاز مصاحبه های دکتری، متاسفانه هنوز جلساتی برای حذف و اضافه رشته های دانشگاهی با حضور مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد درحال برگزاری است که این رویه درست نبوده و به استانداردهای آموزش عالی کشور خدشه وارد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *