پذیرش دانشجویان دکتری پرستاری در گرایش‌های تخصصی در سال۹۶-۹۷

پذیرش دانشجویان دکتری پرستاری در گرایش‌های تخصصی در سال۹۶-۹۷

چراغی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه ایران جز ۲۴ کشوری است که در منطقه امرو تحت پوشش سازمان جهانی بهداشت هستند، اظهار کرد: در این منطقه مدیر پرستاری و مامایی وجود دارد که برنامه‌های حوزه‌های پرستاری، مامایی و پیراپزشکی را دنبال می‌کند و و سالیانه درسفر به کشور‌ها تحت پوشش با بررسی و انجام کار کارشناسی نیاز‌های هر کشور را اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: به تازگی مشاور بین المللی حوزه پرستای و مامایی سازمان جهانی بهداشت از ایران با محوریت رصد فرآیند تخصصی شدن پرستاری و مامایی در منطقه بازدید کرده و به منظور تقویت بند‌های قانونی برای دستیابی به این هدف پیشنهاداتی ارائه کردند.

چراغی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تخصصی شدن پرستاری و حرکت در زمینه برنامه راهبردی سازمان بهداشت جهانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در منطقه گفت: ما برنامه آموزشی پرستاری را بر اساس این برنامه راهبردی تنظیم کردیم و تخصصی شدن پرستاری در مقاطع مختلف تحصیلی را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: در علوم پزشکی تهران مقطع کارشناسی ارشد پرستاری را تخصصی کردیم و گرایش‌های پرستاری جراحی، داخلی، کودکان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، مراقبت‌های ویژه بزرگسالان، بهداشت جامعه، سالمندی و روان پرستاریدر دانشکده پرستاری ارائه می‌شوند.

وی تصریح کرد:علوم پزشکی تهران در گرایش‌های پرستاری اورژانس و مراقبت‌های ویژه نوزادان در سال تحصیلی جدید دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند.

چراغی با بیان اینکه دکتری پرستاری به صورت گرایش‌های تخصصی در بورد پرستاری نهایی شده، یاد آور شد: دکتری تخصصی پرستاری درهیات بورد پرستاری نهایی شده و ما در دانشکده پرستاری علوم پزشکی تهران بازنگری‌های لازم را در این زمینه انجام دادیم و گرایش‌های دکتریاز این پس به صورت تخصصی ارائه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *