نیمه متمرکز شدن مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد، معطلی داوطلبان را کاهش داد

دانشگاه آزاد

نیمه متمرکز شدن مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد، معطلی داوطلبان را کاهش داد

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از محل مصاحبه های دکتری در واحد علوم و تحقیقات،اظهار کرد: امسال با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، مصاحبه‌های دکتری به طور استانی برگزار و تراکم داوطلبان در واحدهای دانشگاهی با توجه به سال های گذشته کمتر شده است.

وی تصریح کرد: کاهش متوسط زمان معطلی داوطبان ،یکی از جنبه های مثبت این شیوه بوده است. هرچند هزینه و زحمت بیشتری هم از نظر جابجایی ها برای مراکز استان پیش آمده است.

دکتر رهایی به بازدید خود از روند اجرای مصاحبه های دکتری در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و ادامه داد: اجرای مصاحبه های دکتری در واحد علوم و تحقیقات با برنامه ریزی خوبی در حال اجرا است و گروه های مصاحبه کننده به طور منظم در تمام رشته ها برقرار هستند . همچنین فضا و امکانات نسبتا خوبی برای مصاحبه شونده ها در واحد علوم و تحقیقات پیش بینی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات مطروحه، تقارن زمانی مصاحبه در واحدهای مختلف و استان های همجوار با تهران بوده است که از این جهت سعی شده محدودیت زمانی مصاحبه ها برداشته شود تا چنانچه داوطلبی که در موعد زمانی مشخص شده، نتواند در محل مصاحبه حضور یابد، زمان بعدی برای آن فرد پیش بینی شود .

وی افزود : پس از پایان مصاحبه‌های دکتری، ارزیابی کلی در رابطه با شیوه نیمه متمرکز مصاحبه‌ها صورت می‌گیرد تا مزایا و مسائل آن بررسی شود و مشخص شود تجربه امسال چقدر مفید به فایده بوده است.

دکتر رهایی در خصوص نشست های مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت علوم در رابطه با مجوز رشته‌های کارشناسی ارشد گفت : با تبادل نظر و همفکری که با همکاران حوزه آموزش وزارت علوم داشته ایم بخش قابل توجهی از مجوزها تائید و صادر شد و بخش کوچکی نیز در دست ارزیابی قرار دارد .

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، وی در پایان خاطرنشان کرد: تا حد زیادی ارزیابی مجوزهای رشته محل‌ها انجام و تایید شد و بخش کمی از آن باقی مانده که ارزیابی این تعداد نیز در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *