بورسیه بیش از ۱۰۰ دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های مناطق محروم

دکتر سید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا،  با بیان اینکه در حال حاضر در حال اعلام فراخوان بورسیه‌ها برای فراخوان سال جاری هستیم، اظهارکرد: تصمیم داریم که بورسیه‌های خود را از بین فارغ التحصیلان و دانشجویان ph.d رشته‌های مختلف برای دانشگاه‌های کمتر برخوردار جذب کنیم.

وی از تخصیص سهمیه‌ای برابر با بیش از ۱۰۰ نفر بورسیه دانشگاه‌های داخل خبر داد و افزود: این‌افراد پس ازشرکت در فراخوان، در دانشگاه‌های کمتر برخوردار سراسر کشور جذب شوند و در کسوت عضویت هیات علمی در سال‌های آینده با این دانشگاه‌های کمتر برخوردار همکاری کنند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: معیارها و ویژگی‌های پذیرش این است که استعدادهای درخشان و رتبه‌های برتر یا بومی را در دانشگاه‌هایی که مد نظر ما است بورسیه می‌کنیم.

ایجاد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای دانشجویان وزارت بهداشت

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: اقدام مناسب دیگری که امسال شروع شده است این است که در شورای بورس “فرصتهای مطالعاتی کوتاه مدت” برای دانشجویان به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی عالی ایجاد شده است.

وی افزود: فرصت‌های کوتاه مدت ۳ تا ۶ ماهه برای دانشجویان جهت بهره‌برداری از ظرفیت دانشگاه‌های بزرگ دنیا، تکمیل پروژه‌ها، استفاده از فرصت‌های مطالعاتی و اخذ پذیرش ایجاد می شود.

به گفته وی، اعطای فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت در حال حاضر از دانشگاه‌های معتبر شروع شده است و از این جهت پیام خوبی است که اعلام بکنیم کسانی‌که علاقه‌مند هستند می توانند این تعامل بین المللی را ارتقاء ببخشند و در کار علمی خود این ارتباطات را بین المللی را توسعه دهند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت اظهارکرد: ما باید بپذیریم آموزش علوم پزشکی در کشور ما وضعیت خوبی دارد و شاهد این هستیم که خیلی‌ها از خارج دارند درخواست پذیرش می کنند برای اینکه بیایند و فرصت های مطالعاتی و دوره‌های تحصیلات مقاطع مختلف و حتی تحصیلات تکمیلی را در ایران بگذرانند.

وی ادامه داد: آموزش پزشکی به خصوص در چند سال گذشته با روندی که پیش می رود مسیر خوبی را به لحاظ کمیت و کیفیت آموزش طی کرده است و با بسته‌های نوآوری که در حال حاضر در معاونت آموزشی وزارت بهداشت طراحی شده کمک اساسی و جدی به آموزش پزشکی می‌کند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم نگاهی که به دانشگاه‌های نسل سوم داریم و توسعه این وضعیت کمک کند تا وضعیت آموزش پزشکی کشور بیش از پیش ارتقاء پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *