اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی ۹۷-۹۶ چقدر است؟

اجاره خوابگاه های دانشگاه های سال تحصیلی 96،97 چقدر است؟

 

 

 

 

 

 

 

اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی ۹۷-۹۶ چقدر است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزه ها یکی از مسائلی که دانشجویان مختلف برای سال تحصیلی جدید با آن دست و پنجه نرم می کنند، موضوع افزایش اجاره بها دانشگاهی است که این مسئله هزینه های سنگینی را به برخی از آنها وارد کرده و تبدیل به یک دغدغه حتی برای والدین آنها شده است.

افزایش اجاره بها خوابگاه ها باید متناسب با سطح آن مکان باشد تا دانشجویان نسبت به پولی که پرداخت می کنند امکاناتی خوب و در خور توجه در محیط خوابگاه دریافت  تا با خیال آسوده به تحقیق و پژوهش بپردازند.

جدا از تب و تاب قبولی در دانشگاه، نقل و انتقال به یک شهر دیگر برای تحصیل دغدغه این روز‌های دانشجویان شده است؛ این مهاجرت در لحظه نخست ممکن است جابه جایی کوچکی به نظر برسد اما در دل همین کوچکی مشکلات بزرگی نهفته است.

با وجود این همه دغدغه دانشجویان دیگر تحمل مشکلات خوابگاهی را ندارند و قطعا از لحاظ آموزشی به آن‌ها لطمه وارد می‌شود، در این میان هزینه‌های خوابگاهی بیش از هر مشکل دیگری باری سنگین بر دوش دانشجو و خانواده است.

در همین راستا ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی براساس مصوبه هیات امنا افزایشی نداشته است و با همان اجاره ب‌های قبل خواهد بود.

وی ادامه داد: اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی براساس رتبه بندی و ظرفیت هر خوابگاه متغیر بوده، ولی هر ترمی حدود۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان نرخ اجاره بها دریافت خواهیم کرد.

در همین راستا حسن به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران بیان کرد: دانشگاه تهران نیز امسال برای اجاره بهای خوابگاه‌ها افزایش قیمتی نداشته و طبق و صندوق رفاه دانشجویان عمل خواهیم کرد.

نرخ اجاره بهای غیرنقدی خوابگاه‌های یک و دو نفره سطح یک و دو، در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی۹۶،۹۷ به صورت ماهانه،۶۲۵هزارو۴۳۸ریال و نرخ اجاره بهای غیرنقدی خوابگاه‌های ۹ نفره و بیشتر در همین دو نیمسال ۲۹۳هزارو ۵۹۷ریال اعلام شده است.

این درحالی است که در تابستان نرخ اجاره بهای نقدی خوابگاه‌های مجردی یک و دو نفره به صورت ماهانه۹۷۸ هزارو۶۵۶ ریال اعلام شده و نرخ اجاره بهای نقدی خوابگاه‌های ۹ نفره و بیشتر در تابستان۴۸۹ هزارو ۳۲۸ریال عنوان شده است.

حجت الله لطیفی مسئول خوابگاه دانشگاه خواجه نصیر گفت: تمام دانشگاه‌های سراسر کشور بر اساس تعرفه‌های مصوبی که از سوی صندوق رفاه اعمال می‌شود عمل می‌کنند.

وی افزود: دانشجویان باید طبق جدول مشخص از سوی صندوق رفاه خوابگاه خود را دریافت کنند.

نرخ اجاره بهای غیرنقدی خوابگاه‌های ملکی مجردی یک و دو نفره سطح سه در سال تحصیلی۹۶،۹۷ به صورت ماهانه در نیمسال اول و دوم ۶۲۴هزارو ۷۱ریال و نرخ اجاره بهای غیرنقدی خوابگاه‌های ۹ نفره و بیشتر در همین دو نیمسال۳۱۲هزارو ۳۵ ریال اعلام شده است.

در این همین خصوص حیدری مسئول خوابگاه دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: دانشگاه امیرکبیر امسال در خصوص اجاره ب‌های خوابگاه‌ها هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است و همانند اطلاعیه و جدول صندوق رفاه عمل خواهد کرد.

این درحالی است که در تابستان نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های مجردی یک و دو نفره سطح سه به صورت ماهانه۹۳۶هزارو۱۰۶ریال اعلام شده و نرخ اجاره ب‌های خوابگاه‌های ۹ نفره و بیشتر در تابستان ۴۶۸هزارو ۵۳ریال عنوان شده است.

اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ چقدر است؟

بر این اساس اکثر دانشگاه‌ها ۲۵ شهریور ماه را به عنوان تاریخ شروع کلاس‌ها در سال تحصیلی ۹۶،۹۷ اعلام کرده‌اند، البته تعداد دانشگاه‌هایی که در تقویم دانشگاهی خود ۱۸شهریور ماه یا اول مهر ماه را به عنوان زمان آغاز به کار کلاس‌های دانشگاهی گنجانده‌اند نیز کم نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *