عدم شرکت ۳۰۰۰ داوطلب در مصاحبه دکتری ۹۶ دانشگاه شهید چمران

عدم شرکت ۳۰۰۰ داوطلب در مصاحبه دکتری ۹۶ دانشگاه شهید چمران

عدم شرکت ۳۰۰۰ داوطلب در مصاحبه دکتری ۹۶ دانشگاه شهید چمران

دکتر عبدالله پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال در آزمون دکتری حدود چهار هزار نفر واجد شرایط برای شرکت در مصاحبه دکتری به دانشگاه معرفی شدند که از این تعداد حدود یک هزار نفر در مصاحبه شرکت کردند.

وی افزود: نمره آزمون و نمره مصاحبه هرکدام ۵۰ درصد از نمره کلی داوطلب را تشکیل می‌دهند. ظرفیت رشته‌ها متفاوت است اما امسال حدود ۲۰۰ دانشجوی دکتری در ۸۰ رشته از طریق آزمون پذیرفته می‌شوند که این ظرفیت نسبت به سال گذشته تا حدی افزایش داشته است. مصاحبه داوطلبان از ششم خردادماه آغاز شد و ۲۵ تیرماه به اتمام رسید. نتایج نهایی نیز نیمه اول شهریورماه توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: ما می‌توانیم به اندازه ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرش دکتری با آزمون، دانشجوی استعدادهای درخشان بپذیریم؛ یعنی این افراد می‌توانند بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته شوند. اگر تمام دانشجویان استعدادهای درخشان، دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند، امسال می‌توانیم حدود ۸۰ دانشجوی بدون آزمون داشته باشیم.

پارسا تصریح کرد: با توجه به این‌که در بسیاری از موارد، گرایش‌هایی که از سوی این دانشجویان برای ادامه تحصیل انتخاب می‌شوند در دانشگاه وجود ندارد، سال گذشته حدود ۲۸ دانشجوی دکتری از طریق استعدادهای درخشان پذیرفته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *