برنامه جذب اساتید در دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی تغییر نمی كند

برنامه جذب اساتيد در دانشگاه هاي دولتي و غيرانتفاعي تغيير نمي كند

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي وزارت علوم، پانزدهمين نشست مسئولان دفاتر تحقيق استاني سراسر كشور با حضور حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، در دانشگاه ايلام برگزار شد.
رضوان طلب درجمع مسئولان دفاتر تحقيق استاني سراسر كشور به فراخوان مربوط به بورسيه ها در ارديبهشت ماه هر سال اشاره كرد و گفت: ثبت نام متقاضيان (دانشجويان دكتري) براي جذب به صورت بورسيه به تعداد سهميه داده شده در ارديبهشت 95 به زودي اعلام مي شود.
وي افزود: درحال حاضر دانشگاه‌ها مشغول اعلام نيازهاي خود به مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم هستند.
رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: بعد از اعلام نياز دانشگاه‌ها، اداره كل بورس سازمان امور دانشجويان و مركز نظارت آموزش عالي نيازهاي اعلام شده را بررسي و بعد از طي فرايندي، آنها را منطبق با قوانين، مقررات و نيازهاي موجود، اصلاح كرده و نيازهاي اصلي را مشخص مي كنند.
وي به نسبت دانشجو به استاد در كشور اشاره كرد و گفت: اين نسبت هم اكنون 1به 24 است كه بايد براي رسيدن به ايده‌آل آن كه 1 به 13 در سطح بين المللي است تلاش كنيم و تا رسيدن به اين نسبت همواره نيازمند به جذب هيات علمي هستيم.
رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در ادامه تصريح كرد: برنامه جذب خصوصا براي دانشگاه هاي دولتي و غيرانتفاعي تغيير نمي كند و با توجه به ازدياد فارغ التحصيلان دكتري، اولويت جذب با آنها خواهد بود.
وي با اشاره به وظيفه خطير مركز جذب وزارت علوم و با بيان اينكه بايد امانتي را كه بر عهده ما سپرده شده است، با بي طرفي كامل حفظ كنيم، افزود: ما به هيچ جناحي وابسته نيستيم و تنها جهت گيري ما جهت گيري اصولي و اعتقادي است.
رضوان طلب با بيان اينكه بدون كنترل و نظارت دائمي ممكن است دچار لغزش و خطا شويم، گفت: مسئولان دفاتر تحقيق بايد همواره كنترل تصادفي و نمونه اي داشته باشند و در جذب اعضا تنها نگاه سلبي صرف مفيد نخواهد بود.
وي با تاكيد براينكه اصل اسلامي مراقبت و نظارت دائمي اصلي است كه مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: كنترل دائمي هزينه ها را كم و بهره وري و اعتماد عمومي را افزايش مي دهد و هر نظامي كه از اين اصل پيروي نكند، با شكست مواجه خواهد شد.
رئيس مركزجذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: مراقبت و كنترل دائمي به عنوان يكي از اصول مديريتي اسلامي رمز رشد و پيشرفت تمامي افراد جامعه خصوصا دانشگاهيان است.
فراهنگ**9187**1569

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *