حوزه علوم انساني با پراكنده نويسي و دوباره نگاري مواجه است

حوزه علوم انساني با پراكنده نويسي و دوباره نگاري مواجه است

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، مجتبي شريعتي نياسر در مراسم بزرگداشت مقام استاد با اشاره به تعادل در تمركز گرايي بيان داشت: دليل عدم موفقيت علوم انساني در اين سال ها تراز علمي دانشجويان ورودي به رشته هاي علوم انساني است.
وي، حوزه‌ پژوهش هاي علوم انساني را با پراكنده نويسي و دوباره نگاري مواجه دانست و افزود: اين مسائل باعث مي شود كه علوم انساني كاربري را كه از آن انتظار مي رود، محقق نكند.
معاون آموزشي وزير علوم ادامه داد: عدم گرايش به گرفتن محصول از دانشگاه مشكل ديگري است كه حل آن در صورتي ممكن است كه دستگاه هاي دولتي از دانشگاه محصول بخواهند تا فضايي ايجاد شود كه افراد لايق به پژوهش هاي بنيادين بپردازند و در نهايت بر اساس عملكرد و توليدات دانشگاه ها به آن ها اختيارات بهتر و بيشتر اعطا شود.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: همچنين بايد در راستاي اسلامي سازي علوم به تعامل حوزه و دانشگاه بيشتر توجه شود.
در ادامه مراسم حسين سليمي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي هدف اصلي مديريت جديد را تبديل دانشگاه علامه طباطبائي از يك آموزشگاه محض به يك دانشگاه واقعي عنوان كرد؛ مكاني كه به گفته وي، در آن با ايجاد يك جو آرام و همراه با نشاط فكري، شرايط براي رسيدن به نوآوري و انگيزه ورزي فراهم شود.
وي در ادامه به فعاليت ها و دستاورد هاي دانشگاه در سال گذشته از جمله كاهش تعداد پذيرش دانشجو در راستاي رسيدن به تعادل آموزش، ارائه امكانات بهتر در اختيار دانشجويان و همچنين تلاش براي افزايش تعداد اعضاي هيئت علمي اشاره كرد .
وي در مورد فعاليت هاي عمراني دانشگاه علامه طباطبايي گفت: در هيچ دانشگاهي به اندازه دانشگاه علامه طباطبائي ساخت و ساز صورت نمي گيرد و مسجد و كتابخانه مركزي اين دانشگاه تا آذر ماه امسال افتتاح خواهند شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، در اين مراسم از چهار استاد برتر دانشگاه و 16 استاد نمونه دانشكده هاي اين دانشگاه تقدير شد.
فراهنگ**9187**1569

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *