مدت پرداخت وام ویژه دانشجویان دکتری افزایش یافت

به گزارش ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر  با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس تصمیم جدید در صندوق رفاه دانشجویان و موافقت وزیر علوم، وام ویژه دانشجویان دکتری در سه ماهه تابستان نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مبلغ وام ویژه دکتری چقدر است؟

وی در ادامه تصریح کرد: مبلغ این وام ماهانه شش میلیون ریال می‌باشد که به صورت فصلی و هر سه ماه یکبار به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان تأکید کرد: در راستای مراعات دانشجویان و تسهیل شرایط، آن دسته از دانشجویانی که برای مرحله بهار سال جاری ثبت نام کرده‌اند، برای دریافت وام تحصیلی ویژه دکتری در فصل تابستان نیازی به مراجعه دانشگاه و ثبت نام ندارند و تا پایان مرداد ماه وام آنان به صورت خودکار پرداخت می‌شود.

یزدان‌مهر اضافه کرد: فقط دانشجویانی که در سه ماهه اول امسال موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌بایست جهت دریافت وام تابستان ثبت نام کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: وام ویژه دکتری به مبلغ ماهانه هفتصد هزار تومان با همکاری بانک توسعه تعاون از ابتدای سال عملیاتی و بخش عمده آن نیز پرداخت شده یا در حال پرداخت می­‌باشد. گفتنی است با رایزنی صندوق رفاه دانشجویان با مدیرعامل بانک در جهت مراعات و کمک به دانشجویان دکتری تسهیلات شش ماهه اول سال به صورت یک‌جا و به مبلغ چهار میلیون و دویست هزار تومان پرداخت یا در حال پرداخت می‌باشد.

یزدان‌مهر تصریح کرد: با تدبیر صندوق رفاه دانشجویان جلسات هم‌اندیشی با حضور نمایندگان دانشجویان دکتری در چند مرحله برگزار و اقدامات قابل انجام جهت تسهیل صورت گرفته است و قرار است این جلسات تداوم داشته باشد تا متناسب با نیاز واقعی دانشجویان تصمیمات مناسب در سایر موارد مناسب با توان و رسالت صندوق به عمل آید.

مشاور وزیر علوم همچنین گفت: ثبت نام وام ویژه دکتری از ۱۳ خرداد شروع شده بود و قرار بود تا ۱۵ تیرماه به پایان برسد ولی با توجه به استقبال گسترده دانشجویان متقاضی و تقاضای دانشگاه‌ها  و به منظور پوشش حداکثری دانشجویان، تا ۲۵ تیرماه تمدید شد.

۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو متقاضی برای وام ویژه دکتری

مهندس یزدان‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو متقاضی برای وام ویژه دکتری در سامانه صندوق ثبت نام کردند که همان‌طور قول داده بودیم به محض تایید و ارسال لیست دانشجویان توسط معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها، در اسرع وقت پرداخت شروع شد و تاکنون مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حدود ۱۰ هزار دانشجوی متقاضی توسط صندوق و بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *