فرهادی: پذیرش مدارک تحصیلی ۵ دانشگاه گرجستان در ایران

گرجستان همکاری های بیشتری در زمینه دانشگاهی باایران برقرار میکند.

وزیر علوم ضمن اعلام پذیرش مدارک تحصیلی ۵ دانشگاه گرجستان در ایران گفت: مقدمات ارزیابی و پذیرش مدارک تحصیلی دانشگاه پزشکی تفلیس نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهادی در دیدار با الکساندر جه جه لاوا معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان، با اشاره به سفر یک ماه گذشته خود به گرجستان و دیدار با مسئولان گرجی و مراکز آموزش عالی این کشور گفت: دو ملت ایران و گرجستان قرابت و نزدیکی زیادی باهم دارند و این موضوع زمینه گسترش همکاری های علمی بین دو کشور را فراهم می کند.

 ۴ میلیون دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۴ میلیون دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: ایران در منطقه و خاورمیانه از لحاظ علم و فناوری در جایگاه بالایی است و بسیاری از کشورهای جهان به دنبال همکاری علم و فناوری با جمهوری اسلامی ایران هستند و ایران نیز علاقمند به گسترش همکاری های علمی بین المللی بویژه با کشورهای همسایه و نزدیک است.

دانشگاه محقق اردبیلی  مسئول هماهنگی دانشگاههای ایران با دانشگاههای گرجستان

دکتر فرهادی ضمن تاکید بر تقویت همکاری های علمی و فناوری ایران و گرجستان گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مسئول هماهنگی همکاری های علمی و فناوری دانشگاههای ایران با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گرجستان انتخاب شده است و دانشگاههای ارومیه، تبریز و علوم پزشکی تبریز نیز همکاری های علمی گسترده ای با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گرجستان دارند.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر آموزش علوم گرجستان برای تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در گرجستان گفت: برای تامین استاد و محتوای درسی این مرکز آمادگی کامل داریم.

براساس این گزارش، در ادامه این نشست الکساندر جه جه لاوا معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان با اشاره به سفر یک ماه گذشته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان به گرجستان گفت: حضور من در وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران در این فاصله کم نشان دهنده عمق علاقمندی ما برای گسترش همکاری های علمی با ایران است.

وی افزود: برای افزایش همکاری های علمی با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ایران به زودی کمیته مشترکی با حضور روسای دانشگاههای گرجستان تشکیل خواهد شد تا موارد همکاری با ایران را شناسایی و در سفر آتی هیات آموزش عالی گرجستان به ایران با مقامات ایرانی نهایی کنند.

وزیر آموزش علوم گرجستان گفت: روابط دو ملت ایران و گرجستان بسیار زیاد است و بر همین اساس گرجستان به زودی مرکزی را برای آموزش زبان گرجی به جهانگردان ایرانی تاسیس می کند.

مدرسه بازرگانی مشترک گرجستان با ایران

وی افزود: در صدد هستیم تا یک مدرسه بازرگانی مشترک با ایران را در گرجستان تاسیس کنیم تا به بازرگان ایرانی و گرجستانی در خصوص شناخت ظرفیت های دو کشور خدمات بدهد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، یُوسِبْ چاخْواشْویلی سفیر گرجستان در ایران نیز معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان را در این دیدار همراهی می‌کرد.

براساس این گزارش، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی، مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی، روسای دانشگاههای ارومیه و محقق اردبیلی، رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر امور بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای در این دیدار حضور داشتند.