مدیرکل پژوهشی وزارت علوم گفت: در سال جاری روند پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه ها تغییر کرده و پذیرش دانشجو نیز در این مراکز کاهش یافته است.
مظفر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براساس برنامه وزارت علوم تنها پژوهشگاه های دولتی بزرگ می توانند دانشجوی تحصیلات تکمیلی پذیرش کنند.

وی افزود: پژوهشگاه هایی می توانند پذیرش دانشجو داشته باشند که دارای برنامه راهبردی و زیرساخت های لازم مانند اعضای هیات علمی مناسب باشند.

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه پژوهشگاه ها باید پروژه های کاربردی را در کشور اجرا کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین این مراکز درصورتی می توانند دانشجو پذیرش کنند که دارای طرح کاربردی باشند و دانشجویان را در اجرای این پروژه ها وارد کنند.

شریفی گفت: در گذشته مراکز پژوهشی خصوصی و غیردولتی نیز می توانستند دانشجو پذیرش کنند که از سال جاری این مراکز دیگر مجاز به پذیرش دانشجو نخواهند بود.

وی عنوان کرد: در مجموع برنامه وزارت علوم این است که پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه ها کاهش یابد و تنها مراکز پژوهشی بزرگ دولتی که دارای زیرساخت مناسب مانند اعضای هیات علمی هستند می توانند پذیرش دانشجو داشته باشند.