معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از توقف طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها (قانون حذف کنکور) در صحن علنی مجلس خبر داد.

محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو گفت: بر اساس ماده واحده این طرح که هفته گذشته به صحن علنی مجلس آمده بود، تعریف جدید و شفاف‌تری از موضوع «سوابق تحصیلی» ارائه می‌شود تا برای اعمال آن در کنکور و پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها اجرا شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ۲۱ اردیبهشت ماه طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را به دلیل باقی ماندن ابهامات آن، باز هم به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع دادند.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این اصلاحیه سابقه تحصیلی به این صورت تعریف شده است: نمرات تعدادی از دروس دوره متوسط دوم (پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) و پیش‌دانشگاهی که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده و به تدریج تعداد دروس مرتبط در هر گروه آزمایشی به کل دوره‌های مذکور تعمیم پیدا می کند.