فاندهای اراسموس اتحادیه اروپا در رشته های شهرسازی، معماری، عمران، جامعه شناسی و انسان شناسی،جغرافیا،

بورسیه تحصیلی مرکز پژوهشهای سیاستگذاری و دیپلماسی علم، فن آوری و نوآوری

فراخوان برای بورسیه تحصیلی مرکز پژوهشهای سیاستگذاری و دیپلماسی علم، فن آوری و نوآوری اعلام شد.

مدارک موردنیاز

  1. / CV رزومه
  2. ریز نمرات غیر رسمی (فقط برای متقاضیان پیش دکترا)
  3. بیانیه تحقیقاتی( ۳-۵صفحه)
  4. نمونه نوشتاری (کمتر از ۵۰ صفحه)
  5. اطلاعات تماس برای ۳ توصیه کننده با ارسال نامه

(لطفا مدارک را به پست الکترونیک mapsed@irost.ir ارسال کنید)

صلاحیت‌ها

مرکز، بورس تحصیلی پژوهشی را به هر دو مقطع پیش‌دکترا و پسا دکترا به مدت یک سال، با امکان تمدید ارائه می‌دهد. درخواست بورس تحصیلی از دارندگان مدرک دکتری و یا مدارک معادل، اعضای هیات علمی دانشگاه و کارکنان دولتی، نظامی، موسسات تحقیقاتی بین المللی، حقوق بشر و خصوصی که تجربه حرفه ای مناسبی دارند، پذیرفته می‌شود.  مرکز مپسد به دنبال بورس دارندگان مدارک MBA، محققان علوم سیاسی، پژوهشگران سیاست گذاری، وکلا ، اقتصاددانان و دیگر افراد دارای پیشینه‌ی  متنوع علمی است. این مرکز همچنین زنان، اقلیت ها و شهروندان همه‌ی کشورها را برای بورس تشویق می کند.

ازهمکاران انتظار می رود که بخشی از وقت خود را به تلاش های مشترک، که توسط یک برنامه مدون و یا مدیر پروژه تدارک دیده شده ، اختصاص دهند.  همچنین از ایشان انتظار می رود یک کتاب، رساله و یا نشر قابل توجه دیگری در طول مدت حضور خود تهیه کنند. از همکاران پیش دکترا نیز انتظار می رود به فعالیت های تحقیقاتی این مرکز کمک کنند و همچنین –  به طور ایده آل –  روی تز دکترای خود را کار کنند.

اطلاعات مربوط به دستمزد

مرکز مپسد ، در برخی موارد، دستمزد چهار تا ده ماهه به همکاران پسا دکترا و پیش دکترا ارائه می‌دهد.  افراد علاقه مند تشویق می شوند تا از دیگر منابع نیز خود را تامین مالی کنند.  همه متقاضیان باید به وضوح در بیانیه ی تحقیقاتی خود نشان دهند که آیا آنها به دنبال کمک های مالی کامل یا نیمه کامل از مرکز هستند، و همچنین دیگر منابع بالقوه مالی خود را مشخص کنند. برای بعضی جلسات نیز ممکن است پرداختی صورت نگیرد.

زمینه های تحقیقاتی

دیپلماسی علوم، فناوری و نوآوری (STID)

STID  بورس را به افراد پسا دکترا و پیش دکترا در زمینه‌ی دیپلماسی تئوری و نظری در سطح ملی، مزو و سطح خرد در قالب همکاری های علم و فن آوری چند جانبه و دو جانبه و همکاری های علمی در میان سازمان های غیر دولتی، شرکت های چند ملیتی و شرکت‌های کوچک با شبکه های دانشی ارائه می‌دهد.

سیاستگذاری عمومی و علم و فناوری (STPP)

STPP  بورس را به افراد پسا دکترا و پیش دکترا در زمینه‌ی سیاست های علم و فن آوری ملی و مقایسه ای و مکانیزم‌های شکل گیری سیاست،  سیاست گذاری علم و فن آوری برای رقابت‌پذیری، پایداری و امنیت؛ عوامل اجتماعی و اثرات اجتماعی، تغییرات علمی و فن آوری ارائه می‌دهد.