برخورداری دانشجویان دانشگاه کشاورزی مازندران از بورسیه دانشگاه ایتالیا

نفاهم نامه با دانشگاه سالنتوی ایتالیا

سید علی جعفرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس تفاهم نامه همکاری امضا شده میان ۲ دانشگاه کشاورزی ساری و دانشگاه سالنتوی ایتالیا مقرر شد تا سهمیه دوره فرصت مطالعاتی کوتاه مدت ( فلوشیپ ) چهار تا پنج ماهه به دانشجویان این دانشگاه مازندران اعطا شود .
وی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره فرصت مطالعاتی به همراه برخورداری از مزایای بورسیه از سوی وزارت علوم کشور ایتالیا مصوب شد ، ادامه داد : دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های زراعت و باغبانی ، اصلاح نژاد دام ، فیزیولوژی ، اکولوژی ، تغذیه دام و طیور ، محیط زیست و بیوشیمی پس از ثبت نام اولیه و گذراندن مصاحبه های تخصصی و زبان انگلیسی توسط کمیته بین الملل دانشگاه انتخاب می شوند .
مدیر دفتر همکاری بین المللی دانشگاه ساری گفت : امسال و برای نخستین بار در مدت فعالیت بیش از چهار دهه ای این دانشگاه فرصت برخورداری دانشجویان از مزایای این بورسیه تحقیقاتی فراهم شده است .
وی توضیح داد : تاکنون اعزام دانشجویان این دانشگاه به دانشگاه های خارج از کشور با پرداخت هزینه از سوی وزارت علوم کشورمان همراه بود .

۲ هزاریورو برای هر دانشجو

به گفته جعفرپور اما در این دوره و مرحله پسابرجام هزینه یک هزار و ۴۵۰ یورویی هزینه زندگی و ۶۰۰ یورویی هزینه هواپیمای دانشجویان بورسیه دانشگاه کشاورزی ساری از سوی دانشگاه مقصد پرداخت می شود .

انتخاب پنج دانشجو برای بورسیه

وی با اشاره به اینکه فرصت ثبت نام دانشجویان برای برخورداری از این بورسیه تا نیمه شهریور امسال است ، ادامه داد : تاکنون هشت دانشجو برای این منظور در سایت دانشگاه ثبت نام کردند که پس از بررسی کمیته بین الملل دانشگاه کشاورزی ساری پنج دانشجو انتخاب می شوند .
مدیر دفتر همکاری بین المللی دانشگاه کشاورزی ساری ابراز امیدواری کرد که با کسب نتایج خوب و قابل قبول علمی و تحقیقاتی از سوی دانشجویان بورسیه این دانشگاه مازندران در دانشگاه ایتالیا سهم بیشتر بورسیه به دانشجویان استان تعلق بگیرد .
دانشگاه علوم کشاورزی ساری که بیش از چهاردهه فعالیت را در کارنامه کاری خود دارد بیش از ۵۰۰ دانشجوی دکتری ، ۷۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود ۲ هزار دانشجوی کارشناسی دارد .

منبع ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *