مشکل داوطلبان کنکور ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه ازاد اسلامی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: مشکل داوطلبان کنکور ارشد دانشگاه آزاد بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمایت میرزاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: هیچ ابهامی در قوانین جذب دانشجو در دانشگاه ها وجود ندارد و از سویی ملاک انتخاب رشته دفترچه صادره از سوی دانشگاه ها است.

سه شرط پذیرش دانشجوی ارشد

وی افزود: پیش از این اختلاف نظرهایی بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود داشت که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسه مشترکی ترتیب داد و برای رفع ابهامات سه شرط پذیرش دانشجوی ارشد را نهایی کرد.

به گفته نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی دانشگاه های آزاد اسلامی که دکتری و یا فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دارند و همچنین گروهی که دو استاد تمام وقت یا نیمه وقت دارند می توانند نسبت به جذب ارشد اقدام کنند.

میرزاده افزود: قوانین صریحی در خصوص جذب دانشجو وجود دارد؛ اما به منظور رفع برخی ابهامات در اولین جلسه کمیسیون نحوه ورود به مشکلات طرح شده عنوان خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی در اشتغال زایی و محرومیت زدایی نقش چشمگیری داشته و هم اینک در مناطق محروم شاهد فعالیت این دانشگاه هستیم.

وی متذکر شد: با این وجود در فعالیت تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد قوانینی وجود دارد که انتظار می رود به جای برداشت سلیقه ای صریحا اعمال شود.

منبع مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *