متقاضی فرصت مطالعاتی باید توسط یک عضو هیات علمی پذیرش شوندی آزمون دکتری سال ۹۶

متقاضی فرصت مطالعاتی باید توسط یک عضو هیات علمی پذیرش شوندی آزمون دکتری سال ۹۶

محمدرضا کردی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: دانشجویان دکتری رشته های مرتبط با علوم ورزشی مانند مدیریت ورزش و گرایش های مختلف آن از جمله بازاریابی ورزشی، مدیریت استراتزیک ورزشی، گردشگری ورزشی، یا رشته های ورزش معلولان، فیزیولوژی ورزش می توانند در این دوره شرکت کنند.
وی افزود: دانشجویانی که دروس دوره دکتری خود را تمام کرده و آزمون جامع را داده باشند، همچنین موضوع پایان نامه را در دانشگاه محل تحصیل مصوب کرده باشند می توانند برای یک دوره ۶ تا ۹ ماهه فرصت مطالعاتی میهمان پژوهشگاه باشند.
عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران توضیح داد: دانشجویان دوره دکتری که به دلایلی نمی توانند یا نمی خواهند برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور بروند می توانند از این فرصت استفاده کرده و تجربیات خود را افزایش دهند.
کردی در مورد شروط پذیرش این دانشجویان در پژوهشگاه به عنوان فرصت مطالعاتی نیز گفت: ابتدا باید یکی از اعضای هیات علمی یا اعضای گروه های تخصصی و شوراهای پژوهشگاه دانشجو را معرفی کند. سپس در جلسه مصاحبه حضوری دانشجو و عضو هیات علمی حاضر می شوند و بعد از طرح دلایل این فرصت مطالعاتی توسط عضو هیات علمی، دانشجو درخواست خود را برای انجام پژوهش و برنامه اش طی ۶ ماه طرح می کند.
وی ادامه داد: این درخواست در کمیته بررسی صلاحیت های پذیرش فرصت مطالعاتی بررسی شده و در صورتی که با مجموعه سیاست های پژوهشگاه هماهنگ بود، پذیرفته می شود.
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم ورزشی و تربیت بدنی در مورد تسهیلات این فرصت مطالعاتی برای دانشجویان توضیح داد: دانشجو زیر نظر یکی از اساتید پژوهشگاه و با کمک و راهنمایی های او از امکانات آزمایشگاهی و کارگاه های آموزشی پژوهشگاه استفاده می کند. همچنین می تواند از مشاوره دیگر اعضای هیات علمی بهره مند شود، کمک هزینه تحصیلی ۱۰ میلیون تومانی دریافت می کند که از این میزان ۴ میلیون تومان برای انجام تحقیقات نظری یا تجربی اختصاص دارد، در صورتی که دانشجو شهرستانی باشد هزینه های اقامت و رفت و آمد او نیز برعهده پژوهشگاه است و به طور کلی فرصتی است که تجربیات خود را توسعه دهد.
به گفته کردی، دانشجویان همچنین می توانند کتاب های چاپ پژوهشگاه را با تخفیف بخرند و مقالات آنها در مجلات علمی و پژوهشی مرتبط چاپ می شود.
نویسنده کتاب آزمون های کاربردی قلبی – تنفسی در مورد ظرفیت تعداد پذیرش دانشجو برای این فرصت مطالعاتی گفت: اعضای هیات علمی، گروه های تخصص و شوراهای پژوهشگاه در مجموع ۵۰ نفر هستند و از آنجا که هر دانشجو باید با راهنمایی یکی از این اعضا در پژوهشگاه فرصت مطالعاتی را بگذراند می توانیم این تعداد دانشجو را بپذیریم ولی با توجه به امکانات سالانه ۲۵ تا ۳۰ نفر را پذیرش می کنیم.
وی در مورد شروع این دوره گفت: تقریبا دو سال قبل این فرصت مطالعاتی را آغاز کردیم، حدود ۱۵ نفر از این فرصت استفاده کرده اند و ۱۸ نفر اکنون در مجموعه مشغول هستند.
کردی در پایان گفت: این فرصت زمانی خوبی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان شهرستانی است که با اساتید مرتبط ارتباط بگیرند، در گروه های تخصصی از مشاوره ها استفاده و در کارگاه ها شرکت کنند، همچنین در صورتی که نیاز به وقت بیشتر داشتند می توانند نتیجه کار خود را به گروه مربوط و بعد از ۶ ماه درخواست تمدید مهلت فرصت را ارائه دهند تا برای ۳ ماه دیگر برای تکمیل فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *