دانشگاه بوعلی سینا به دریافت ۳۰ % شهریه قانع شد

هفته گذشته بود که دانشجویان شبانه دانشگاه بوعلی سینا همدان، به افزایش ناگهانی مبلغ پرداختی شهریه در زمان انتخاب واحد اعتراض کردند اما .

به گزارش ایسکانیوز، چند روزی است دانشجویان شبانه دانشگاه بوعلی سینا همدان، به افزایش مبلغ پرداختی شهریه در زمان انتخاب واحد به ۷۰% شهریه کل ترم اعتراض کردند.

پس از انتشار پیامهای اعتراضی دانشجویان در یکی از کانال های پر طرفدار دانشجویی، همچنان مسئولین دانشگاه هیچ پاسخی به اعتراضات نداشتند. گفتنی است که به طور معمول دانشجویان شبانه در گذشته تنها مبلغ شهریه ثابت و درصدی از شهریه متغییر واحد ها را پرداخت می کردند. در ادامه اعتراضات دو تشکل دانشجویی و همچنین شورای صنفی دانشگاه جداگانه در بیانیه خود به این اقدام دانشگاه اعتراض کردند. پس از گذشت حدود دوهفته از این اقدام دانشگاه هیچ یک از مسئولین مالی و یا دانشجویی سکوت خود را نشکستند و آرام آرام دیگر امیدی به تغییر رویه تصویب شده توسط دانشگاه نبود.

پرداخت ۷۰ درصد شهریه

در یکی از این پیام های اعتراضی آمده بود: پرداخت ۷۰ درصد شهریه در زمان انتخاب واحد در سیستم گلستان باعث ایجاد اختلال در روند معمول خواهد شد. به صورتی که برای هر واحد درسی که دانشجو انتخاب می‌کند باید همان لحظه هزینه را پرداخت کند. در نتیجه ظرفیت‎ها تکمیل می‌شود و دانشجو بلاتکلیف تا زمان حذف و اضافه باید صبر کند.

پاسخ دانشگاه

در اواخر هفته گذشته یکی از رسانه ها با انتشار گزارشی از گزیده اعتراضات معترضین، مشکلات دانشجویان را رسانه ای کرد. پس از رسانه‌ای شدن پیام‌های اعتراضی دانشجویان، با مسئولین ذیربط در دانشگاه تماس گرفته شد و همانطور که انتظار می‌رفت هیچ کدام پاسخگو نبودند. به همین دلیل مستقیما با رئیس دانشگاه صحبت شد. خوشبختانه دکتر غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه بیان کرد: آموزش دانشگاه به این جهت که از انتخاب واحد دانشجویان در پیش ثبت نام مطمئن شود و از تکمیل ظرفیت‌ها اطمینان حاصل کند تصمیم گرفته است که دانشجویان شبانه ۷۰% از شهریه خود را در زمان انتخاب واحد اولیه پرداخت کنند.

دکتر غلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شود این تضمین جور دیگری حاصل شود بیان کرد: ما استقبال می‌کنیم که دانشجویان پیشنهادات خود را برای تصحیح روند انتخاب واحد به ما برسانند. بنده نیز خودم تا ظهر امروز پیگیر این مشکل خواهم بود و درصدد رفع آن برخواهم آمد.

پرداخت ۳۰ درصد شهریه متغیر

ظهر همان روز آموزش دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرذ درتصمیم قبلی بازنگری شده است و دانشجویان به جای ۷۰ درصد، می‌توانند ۳۰ درصد شهریه متغیر را پرداخت کنند.

 

با انتشار این اطلاعیه رئیس دانشگاه با تایید این خبر گفت: با گفت‌وگو های انجام شده با آموزش دانشگاه قرار بر این شد که مبلغ دریافتی شهریه متغییر به ۳۰% کاهش پیدا کند و دانشجویان دیگر نگران این موضوع نباشند.

اکنون دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا تا پایان آذر ماه زمان دارند تا شهریه خود را بطور کامل پرداخت کنند.

پس از به نتیجه رسیدن این پیگیری‌ها که شیرینی اش هم به کام مسئولین دانشگاه بود، هم به مذاق دانشجویان خوش آمد؛ دانشجویان دانشگاه ارومیه همان اطلاعیه را منتشر کردند و گفتند که دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان ۳۰% شهریه را میپردازند و ما مجبور به پرداخت همه شهریه هستیم.

منبع ایسکا نیوز