منابع مفید برای آمادگی در آزمون MSRT

منابع آزمون‌ زبان وزارت علوم MSRT را در این نوشتار بخوانید.

برای آمادگی آزمون MSRT به مطالعۀ نمونه سؤالات ادوار گذشتۀ این آزمون بپردازید. به یاد داشته باشید که یکی از مشکلاتی که بسیاری از داوطلبان با آن مواجه هستند، زمان اندک این آزمون است. برای حل این مشکل نیازمند تمرین مستمر هستید.

منابع مفید برای آمادگی در آزمون MSRT به شرح زیر می‌باشند.

۱. برای قسمت گرامر بهترین، جامع‌ترین و معروف‌ترین منبع، کتاب تافل لانگمن است که بصورت نظام‌مند و منسجم به توضیح ساختار و گرامر زبان انگلیسی پرداخته است؛ ولی دو نکته در رابطه با کتاب تافل لانگمن وجود دارد که داوطلبان را دچار مشکل می‌کند؛ ۱. توضیحات این کتاب به زبان انگلیسی است و با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان دارای دانش بالایی در زمینۀ زبان انگلیسی نیستند، آنها را دچار سردرگمی می‌کند. ۲. پاسخ تست‌های کتاب تافل لانگمن تنها بصورت کلیدی است و در صورتیکه خواننده در انتخاب گزینه‌ای تردید داشته باشد، از توضیحات لازم برای رد گزینۀ موردنظر بی‌بهره خواهد بود. ولی کتاب گرامر جامع آزمون‌های زبان Fast Grammar تالیف استاد مهرداد زنگیه‌وندی چاپ انتشارات جنگل که با استقبال داوطلبان گرامی ظرف مدت ۴ ماه چاپ اول آن به اتمام رسید و هم‌اکنون ویرایش دوم آن در دسترس داوطلبان عزیز است این مشکلات را بر طرف کرده و با توضیحات ساده و به اندازه و اجتناب از زیاده گویی‌های گیج‌کنندۀ برخی از کتاب‌های موجود در بازار و ارایۀ پاسخ‌های کامـــــــلاً تشــریحـــی و تحلیل تمام گزینه‌ها برای بیش از ۷۵۰ تست توانسته به منبعی کامل برای مخاطبان بدل گردد. همچنین، جالب است بدانید که کتاب گرامر جامع آزمون‌های زبان Fast Grammar تالیف استاد مهرداد زنگیه‌وندی تنها منعی است که شامل سؤالات واقعی ادوار گذشتۀ آزمون‌هاست و این نکته به داوطلبان کمک می‌کند تا با نحوۀ طرح سؤال از مباحث گرامری آشنا شوند. این کتاب به‌روزترین و کامل‌ترین منبع آزمون است … (چرا؟ کلیک کنید)
۲. برای قسمت درک مطلب آزمون MSRT نیز کتاب تافل لانگمن یکی از منابع اصلی آزمون است؛ اما:
*کتاب تافل لانگمن به زبان انگلیسی است و خیلی از داوطلبان شاید زمینۀ کافی برای خواندن کتاب به زبان انگلیسی را نداشته باشند.
*توضیحات کتاب تکنیک‌های درک مطلب را در پاسخ به سؤالات پیاده نمی‌کند و ممکن است داوطلب نکتۀ مناسب برای پاسخ به سؤالات را متوجه نشود.
برای رفع این مشکلات، کتاب درک مطلب جامع آزمون‌های زبان Fast Reading توسط استاد مهرداد زنگیه‌وندی چاپ شد که چاپ اول آن در ظرف ۳ ماه به اتمام رسید!
کتاب درک مطلب جامع آزمون‌های زبان Fast Reading استاد مهرداد زنگیه‌وندی شامل تشریح مباحث درک مطلب کتاب تافل لانگمن و کتاب TOEFL Reading Flash و پاسخ تشریحی تست‌های این کتاب‌ها می‌باشد که در انتشارات تخصصی کتب زبان، انتشارات جنگل به چاپ رسیده است. (برای آشنایی بیشتر با کتاب Fast Reading و دانلود رایگان یک فصل کتاب کلیک کنید)
۳. برای بخش شنیداری (Listening) کتاب کیت (TOEFL Test Preparation Kit ETS) و کتاب TOEFL Actual Testsبه شما کمک می‌کنند: مطالعۀ این کتاب‌ها و گوش دادن به فایل‌های صوتی آن به شرکت کنندگان آزمون MSRT توصیه می‌شود. همچنین شما عزیزان کتابچۀ ترجمۀ مهارت‌های لازم برای پاسخ به سؤالات بخش شنیداری تألیف استاد مهرداد زنگیه‌وندی را اینجا خریداری کنید.
۴. برای درک بهتر قسمت درک مطلب نیز کتاب‌های ۵۰۴ و Essential Words for the TOEFL پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *