وزارت علوم هشت دانشجوی افغانستانی را بورسیه کرد

وزارت علوم هشت دانشجوی افغانستانی را بورسیه کرد. بعد از این که «مهدی جعفری»، رتبه‌ی یک کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶ بدلیل نداشتن شهریه دانشگاه از انتخاب رشته انصراف داد این بار وزارت علوم هشت دانشجوی افغانستانی را بورسیه کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تلویزیون تمدن : مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم از بوروزارت علومسیه‌ی دانشجویان مهاجر دارای رتبه‌های تک رقمی و دورقمی کنکور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در همه‌ی مقاطع و رشته‌ها، خبر داد.

«عبدالحمید علیزاده» در گفت‌وگو با تلویزیون تمدن، اظهار کرد: با بررسی‌ها و تدابیر صورت گرفته از سوی ریاست امور دانشجویان، مصوبه‌ای را تصویب کردیم که از این پس دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان مهاجر که در ایران کنکور می‌دهند و دارای رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی هستند و سازمان سنجش بطور رسمی به ما اعلام می‌کند، بورس کامل خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه شرایط حمایت از نخبگان خارجی در کنار حمایت از نخبگان داخلی، فراهم شده و در دستور کار قرار گرفته‌ است.

علیزاده گفت: تقاضاهای دانشجویان نخبه مهاجر در کارگروه بورس مطرح شد و پس از بررسی بورسیه‌ها به نخبگان اعطا شد.

وی تصریح کرد: منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور هستیم تااین دوستان با بورسیه وزارت علوم وارد دانشگاه شوند.

حال با گذشت چهار روز از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، باخبر شدیم که دانشجویان افغانستانی که در این کنکور دارای رتبه‌های زیر یکصد بودند، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درخواست بورسیه آنها موافقت شده و می‌توانند بدون پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهند.

بر این اساس با بورسیه‌ی بدون پرداخت کمک هزینه‌ی تحصیلی دانشجویی «مهدی جعفری» – رتبه یک زمین‌شناسی – «مهدی غلامی» – رتبه دو مهندسی شهرسازی – «حسین عطایی» – رتبه چهار علوم‌سیاسی – «صادق بربری» -رتبه ۱۵ مخاطرات محیطی – «ستاره قربانی – رتبه ۱۸ مهندسی معدن گرایش استخراج معدن – «علی مسرور» – رتبه ۲۱ علوم سیاسی – «هادی رضایی» – رتبه ٢۶ مهندسی معدن گرایش مکانیک سنگ – «مصطفی کریمی» – رتبه ۲۸ مهندسی کشاورزی – «محمدصالح علوی» – رتبه ٢٩ زمین‌شناسی سمیه عطایی – رتبه ۶۸ روانشناسی – موافقت شد و این دانشجویان افغانستانی از نیمسال اول سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.