جزئیات کامل «زمان ثبت‌نام» و «مبلغ» ۲۴ نوع وام دانشجویی

جزئیات کامل «زمان ثبت‌نام» و «مبلغ» ۲۴ نوع وام دانشجویی

به گزارش خبرنگار صنفی_آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وام دانشجویی اعم از وام تحصیلی، وام شهریه، وام مسکن و سایر وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و از کانال معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود و هرچند مبالغ آن محدود و اندک است اما قطعا در دوران تحصیل، یکی از مهم‌ترین منابع مالی دانشجویان به حساب می‌آید. با این حال برخی از دانشجویان به دلیل عدم‌اطلاع از مسائلی همچون تاریخ ثبت‌نام، نحوه پرداخت وام، عدم آشنایی با انواع وام‌های دانشجویی، عدم آشنایی با نحوه بازپرداخت وام و غیره به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند.

در این گزارش قصد داریم ضمن ارائه جدول زمان‌بندی انواع وام‌های دانشجویی، مبالغ این وام‌ها در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ را مورد بررسی قرار دهیم.

* جدول زمان‌بندی انواع وام‌های دانشجویی
در جدول زیر تقویم زمانی تقاضای وام‌هایی همچون وام ویژه دکتری، وام تحصیلی، وام شهریه، وام ویژه دکتری و وام بنیاد علوی آمده است:

 

*** وام عتبات به تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی(به جز دانشگاه آزاد اسلامی) پرداخت می شود و مبلغ آن برای دانشجویان مجرد ۱ میلیون و دانشجویان متاهل ۱٫۵ میلیون تومان است.

*** پرداخت وام ازدواج علاوه بر دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی به دانشجویان نوبت دوم فرزندان شهید و جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان دانشگاه‌های دولتی که در حین تحصیل تاهل اختیار کنند نیز بلامانع است. دانشجویان متاهل مقطع کارشناسی در صورت کسب معدل حداقل ۱۶ و دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در صورت کسب معدل کل حداقل ۱۷٫۵، تا سقف ۱٫۵برابر سقف مصوب، از وام ودیعه مسکن متاهلی بهره‌مند می‌شود اما پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویانی که در نیمسال قبل از تقاضای وام، مشروط بوده‌اند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

* مبالغ وام‌های تحصیلی برای سال جدید
در بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم فهرست انواع وام دانشجویی و مبالغ سرانه آن براساس آخرین مصوبات هیات امنای صندوق نیز ابلاغ شده است و از همه دانشگاه‌ها خواسته شده برای تسریع در امور پرداخت با رعایت بازه زمانی تعیین‌شده برای ثبت اطلاعات متقاضیان، نسبت به ارسال اطلاعات پس از تایید لیست‌ها توسط معاونت دانشجویی دانشگاه اقدام کنند.

در ادامه جدول ضوابط پرداخت و مبلغ مصوب ۲۴ نوع وام دانشجویی آمده است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *