دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور می‌توانند بدون پرداخت شهریه ثبت نام کنند

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه می‌توانند بدون پرداخت شهریه ثبت نام کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، فیصل حسنی افزود: دانشجویان ورودی جدید در ترم اول تحصیلی می‌توانند بدون پرداخت شهریه ثبت نام و شهریه خود را تا پایان ترم تحصیلی پرداخت کنند.

وی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مدیریت دانشگاه، تسهیلات ویژه‌ای را برای همه دانشجویان و به ویژه دانشجویان ورودی جدید فراهم کرده است تا این افراد با فراغت بیشتری به عرصه آموزش عالی وارد شوند و به تحصیل بپردازند.

منبع خبرگزاری صدا و سیما

در دانشگاه پیام نور نرخ افزایش سالانه شهریه حدود ۱۵ درصد می باشد که این درصد افزایش شهریه توسط هیئت امنا به تصویب می رسد. میزان شهریه متغیر دروس خودخوان ۵۰ درصد شهریه های متغیر مربوط است و میزان شهریه ثابت (ترم تابستانی) ۵۰ درصد شهریه ثابت مربوط می باشد.در دانشگاه پیام نور نیز میزان شهریه متغیر براساس نوع واحد عملی و نظری متفاوت خواهد بود.نکته دیگری که لازم است بدانید در رابطه با میزان شهریه دانشگاه پیام نور در دوره های سراسری – فراگیر و بدون آزمون می باشد که شهریه در تمامی دوره ها (سراسری – فراگیر – بدون آزمون) یکسان است و تفاوتی بین میزان شهریه رشته های مختلف در گروه های مختلف از قبیل فنی و مهندسی با رشته های علوم انسانی وجود ندارد.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور ۹۶ در مقطع کارشناسی ارشد

میزان شهریه ثابت کارشناسی ارشد پیام نور در سال تحصیلی ۹۶ برای کلیه ورودی ها و کلیه رشته ها ۷۱۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است که البته میزان شهریه متغیر براساس نوع واحد عملی و نظری متفاوت خواهد بود و تفاوتی بین شهریه رشته های مختلف در گروه های مختلف از قبیل فنی و مهندسی با رشته های علوم انسانی وجود ندارد و همچنین شهریه در تمامی دوره ها (سراسری – فراگیر – بدون آزمون) یکسان می باشد.

افزایش شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور ۹۶

در سال گذشته میزان شهریه‌ در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد افزایش نداشته و در سال آینده نیز افزایش نخواهد داشت. اما میزان شهریه مقاطع کارشناسی حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.ضمن اینکه میزان شهریه متغیر به تعداد واحدها، عملی و نظری بودن واحدها، عملی کم هزینه و پر هزینه بودن دانشجویان ارتباط دارد. به طور کلی میانگین شهریه دانشگاه پیام نور در دوره کارشناسی برای اخذ ۲۰ واحد به صورت میانگین ۳۵۰ هزارتومان می باشد که در رشته های علوم پایه به جهت ارائه دروس عملی پرهزینه، شهریه کمی بیشتر یعنی حدود ۴۵۰ هزارتومان و در رشته های علوم انسانی کمی کمتر و حدود ۳۰۰ هزارتومان می باشد.

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور از طریق ارزیابی تخصصی و مصاحبه از بین معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دوره دکتری تخصصی نیمه متمرکز، دانشجو می پذیرد.شرایط پذیرش دانشجو تنها بر طبق سوابق علمی داوطلبان وسنجش علمی از طریق ارزیابی سوابق علمی – پژوهشی و برگزاری مصاحبه علمی صورت می پذیرد. ضمن اینکه برای متقاضیانی که توسط سازمان سنجش کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) صادر شده است در صورت داشتن حدنصاب این دانشگاه قادر خواهند بود با مراجعه به پرتال اختصاصی دانشگاه پیام نور از چگونگی شرکت در جلسات ارزیابی تخصصی این دانشگاه آگاهی لازم را بدست آورند.ضمن اینکه حدنصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری ۷۰ درصد و برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط ‌، ۸۰ درصد حدنصاب اعلام شده داوطلبان آزاد خواهد بود.در صورت تمایل می توانید انتخاب رشته دکتری ۹۶ را به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره بسپارید.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور ۹۶ مقطع دکتری