توضیحات سخنگوی سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

دانشگاه ازاد اسلامی

توضیحات سخنگوی سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد درباره تکمیل‌ظرفیت دکتری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر امیررضا شاهانی، سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری درباره تاریخ انتخاب رشته و اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری این دانشگاه گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت از فردا سه‌شنبه ۱۱ مهر برای دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می‌شود. رشته‌محل‌ها بررسی شده و داوطلبان می‌توانند در آن رشته‌محل‌هایی که ظرفیت‌شان تکمیل نشده است، ثبت‌نام کنند.

به گفته شاهانی داوطلبان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۴ مهر انتخاب رشته کنند، این مهلت تمدید نمی‌شود و یکشنبه ۱۶ مهر نتایج تکمیل ظرفیت در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری اعلام خواهد شد.

او درباره جزئیات تکمیل ظرفیت دوره دکتری افزود: ظرفیت دوره دکتری تقریبا تکمیل شده است، اما در رشته‌محل‌هایی ظرفیت خالی است و تنوع رشته هم وجود دارد. به عبارتی داوطلبان می‌توانند در ۲۲۰۰ رشته در این مقطع از فردا ثبت‌نام و انتخاب رشته‌ کنند.

تعیین زمان شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت بر عهده واحدهاست

شاهانی ادامه داد: در مقطع کارشناسی‌ارشد دست داوطلبان برای انتخاب رشته و ثبت‌نام بازتر از مقطع دکتری است و داوطلبان می‌توانند رشته‌محل‌های بیشتری را برای گذراندن تحصیلات تکمیلی در این مقطع دانشگاهی انتخاب کنند.

او گفت: همان‌طور که گفتم نتایج نهایی روز یکشنبه اعلام می‌شود، اما اینکه دانشجویان از ترم مهر می‌توانند در کلاس‌ها حاضر باشند یا بهمن‌؟ این امر برعهده واحدهای دانشگاه گذاشته شده است. اطلاعیه نحوه ثبت‌نام و انتخاب رشته نیز از ۱۱ مهر بر روی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شود.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به محدودیت‌های دوره دکتری هم اشاره کرد و افزود: تعداد ۲۲۰۰ رشته‌محل برای مقطع دکتری دارای محدودیت‌هایی است، یعنی داوطلبانی که در مرحله اول به مصاحبه برای دوره تخصصی دعوت‌ شده‌اند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند؛ البته هرکس در هر استانی که مصاحبه‌اش را انجام داده، می‌تواند در همان استان انتخاب‌رشته کند. به عنوان مثال، اگر داوطلبی در استان اصفهان مصاحبه اولیه‌ را انجام داده صرفا می‌تواند در همه واحدهای دانشگاه استان اصفهان شرکت کند نه مثلا استان تهران. بنابراین توصیه ما به داوطلبان این است که به محض اعلام نتایج سریعا برای ثبت‌نام اقدام کنند.

شاهانی یادآوری کرد: اسفند سال ۹۴ قانون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مجلس تصویب و از سال ۹۶ اجرایی و عملیاتی شد. بر همین اساس آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی توسط سازمان سنجش انجام شده است. چهارشنبه گذشته با سرپرست وزارت علوم درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی جلسه‌ای داشتیم و در آن جلسه مجوز فرآیند تکمیل ظرفیت به دانشگاه داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *