دانشگاه ازاد اسلامی

جزئیات شیوه‌نامه دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

علیرضارهایی جزئیات ابلاغ شیوه‌نامه دوره دکتری به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.
به گزارش پی اچ دی ایران از ابلاغ شیوه‌نامه دوره دکتری به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: جهت‌گیری اصلی این شیوه‌نامه ارتقاء کیفیت است که در آن شرایط و ضوابط استاد راهنما برای راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دوره دکتری و ارشد، آزمون جامع و دفاع از رساله ذکر شده است.

شرایط راهنمایی رساله‌های دکتری

دکتر شاهانی درباره شرایط راهنمایی رساله‌های دکتری هم گفت: استادان راهنما در صورتی می‌توانند هدایت رساله‌های دکتری را برعهده بگیرند که حتماً استادیار باشند و دارای سه سال سابقه تدریس در مقطع تحصیلات تکمیلی و دو مقاله معتبر علمی در مجلات معتبر علمی و پژوهشی یا ISI باشند. همچنین هدایت دو پایان نامه کارشناسی‌ارشد را به اتمام رسانده باشند.

دروس جبرانی

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تعدادی دروس جبرانی برای پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری که در آزمون ورودی کیفیت لازم را کسب نکرده‌اند، در نظر گرفته شده است که علاوه بر دروس مصوب، موظف به گذراندن این دروس نیز هستند.

شرایط دفاع از رساله دکتری

او به شرایط دفاع از رساله دکتری اشاره کرد و گفت: دانشجویان رشته‌های فنی مهندسی باید حتما دو مقاله که یکی در مجلات ISI نمایه شده باشد و دیگری در مجلات علمی پژوهشی به چاپ رسیده باشد، می‌توانند از رساله خود دفاع کنند.
شاهانی گفت: دانشجویان مقطع دکتری رشته‌های علوم انسانی نیز در صورت چاپ دو مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر شرایط دفاع از رساله خود را دارند.