تربیت نیروها در سایه دانش ارتباطات مهمترین راهبرد دانشگاه فرهنگیان اسن

تربیت نیروها در سایه دانش ارتباطات مهمترین راهبرد دانشگاه فرهنگیان اسن

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمود مهرمحمدی روز پنجشنه در سمینار یک روزه دانشگاه هوشمند در یاسوج افزد: استفاده صرف ابزاری، محدود و ناقص از حوزه فناوری اطلاعات و حوزه IT و ICT نمی تواند ماموریت و اهداف اصلی نظام تعلیم و تربت را برای نسل آینده محقق کند.
وی ادامه داد: استفاده های ابزاری و مقطعی از حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای اقتضای مقتضیات زمانی خاصی و تحقق برنامه ها و کارهای روزمره یک افت برای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود.
وی تصریح کرد: جهت گیری ها برای استفاده از حوزه فن آوری اطلاعات در نظام تعلیم و تربیت ایران تاکنون بر پایه مظاهر ظاهری و ابزاری آن بود و این مهم به هیچ وجه قابل توجیه نیست .
مهرمحمدی یادآور شد: باید حوزه فناوری اطلاعات را به عنوان نماد و مظهر تحول در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر جستجو کرد و با رویکردی عمیق تر ، عقلانی و هوشمندانه وارد ورطه و موج تمدنی این حوزه شد.
وی تاکید کرد: ماموریت ها و جهت گیری ها تاکنون بر این امر استوار بود که مظاهر این تکنولوژی را باید بیشتر کرد ولی از آنچه اقتضای استفاده هوشمندانه و عقلانی از این حوزه باشد، غافل مانده ایم.
وی با بیان اینکه مواجهه و استفاده ابزاری با مقوله فن آوری ارتباطات و اطلاعات نمی تواند منجر به تحول و تعالی آموزشی شود، گفت: باید به فن آوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان نماد ورود به یک ورطه و موج تمدنی جدید و در سطحی وسیع تر نگریست.
رییس دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه انسان که خالق تکنولوژی است هرگز نباید تسلیم در برابر آن شود، گفت: باید جایگاهی تمدنی و نه حیثیتی و مسحورانه برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قائل شد.
استاد دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در این سمینار بر ضرورت ورود هوشمندانه و استفاده های صحیح و منطقی از علم فن آوری ارتباطات و اطلاعات و همگام شدن با پیشرفته های روز دنیا در این عرصه تاکید کرد.
علی اکبر جلالی افزود: بیش از 40 میلیون ایرانی از گوشی همراه و هوشمند بهره مند هستند اما استفاده های منطقی و صحیح از این تکنولوژی هنوز در بین افراد جای نیفتاده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گهگیلویه وبویراحمد نیز هدف از برگزاری این سمینار را تبیین سیاست‌های دولت الکترونیک و آشنایی بیشتر دانشجو معلمان با شیوه های نوین فن آوری اطلاعات و حوزه آی تی اعلام کرد.
خسرو نظری با تاکید بر اینکه بخشی از بدنه عظیم دولت الکترونیک را بدون شک دانشگاهها تشکیل می‌دهند، افزود: بررسی بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای استفاده مطلوب از بستر فضای مجازی،شبکه های اینترنتی در این سمینار از دیگر اهداف برگزاری این سمینار یک روزه بود.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه نوپا است، یادآور شد: فراهم کردن بسترهای مناسب با توجه به علم روز و دنیای مجازی برای آموزش آموزگاران و دتنشجو معلمان آینده یکی از رسالت های خطیر این دانشگاه است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *