کاهش ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد/ ممنوعیت انتقال دانشجو در مقطع دکتری

کاهش ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد/ ممنوعیت انتقال دانشجو در مقطع دکتری

امیر رضا شاهانی رئیس سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برگزاری کنکور مقاطع ارشد و دکترا بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور بوده و دانشگاه آزاد در این خصوص هیچ مسئولیتی ندارد.

وی بیان کرد: براساس ضوابط تدوین شده، انجام مصاحبه و گزینش کتبی بر عهده واحدهای دانشگاه آزاد است و سازمان سنجش آموزش کشور در این مسئله ورود نمی کند.

شاهانی ادامه داد: یکی از شرط‌های قبولی در مقطع دکترای دانشگاه آزاد احراز زبان انگلیسی بوده و این بر طبق مقررات و مصوبات است؛ داوطلبانی که  نوع مدرک کارشناسی ارشد آنها  آموزش محور بوده در صورت کسب حد نصاب نمره و قبولی در مرحله گزینش و مصاحبه عملی بدون هیچ مشکلی می توانند وارد دانشگاه آزاد شوند.

وی عنوان کرد: ظرفیت مقطع دکتری دانشگاه آزاد نسبت به سال گذشته یک چهارم کاهش پیدا کرده تا به بحث کیفیت بیشتر پرداخته شود.

شاهانی تاکید کرد: انتقال دانشجو در گرایش های مختلف مقطع دکتری  تخصصی دانشگاه آزاد ممنوع است  و داوطلبانی که در موسسات خارج از کشور درس خوانده برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا می توانند بر اساس مقررات و مصوبات به هریک از واحدها ی دانشگاهی منتقل شوند.

وی یاد آور شد: تقریبا بسیاری از رشته های کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته و رشته های محدودی که تاییدیه این وزارتخانه را کسب نکرده عموما جزو رشته های کم تقاضا محسوب می شوند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *