۳۰ هزار نفر در تکمیل ظرفیت دکتری انتخاب رشته کردند

حسین توکلی – مشاور عالی سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبانی که در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۶ ثبت نام و شرکت کرده اند و با توجه به کارنامه آزمون دارای نمره کل مثبت هستند، می توانند، براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون (شماره یک) و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) انتخاب رشته کنند.

وی افزود: همچنین داوطلبان می توانند با توجه به اطلاعیه های سازمان سنجش در تاریخ های ۱۲ و ۱۷ و ۲۲ مهرماه ۹۶ و اعلام ظرفیت های جدید، ۱۵ کدرشته محل را انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: تاکنون ۳۰ هزار و ۹۲۶ داوطلب آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۶ نسبت به انتخاب کد رشته های خود در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کرده اند. در این مرحله بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند.

توکلی تاکید کرد: داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند می توانند فرم انتخاب رشته خود را با توجه به رشته ها و ظرفیت های جدید ویرایش کنند.

وی افزود: آن دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ قبلاً در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری «Ph.D» سال ۱۳۹۶ قرار گرفته و به عنوان پذیرفته شده اعلام شده اند مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند، اما اگر در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند قبولی قبلی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی شده و باید در کدرشته قبولی جدید ثبت‌نام کنند و ادامه تحصیل دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: گزینش‌ نهایی‌ در هر یک‌ از کدرشته‌های تحصیلی‌ اعلام شده در این اطلاعیه، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه های راهنمای شرکت در آزمون و انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۱ و ۲) و اطلاعیه‌های قبلی آزمون‌ مذکور انجام‌ خواهد شد.

وی یادآور شد: نتایج معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه در تاریخ دوشنبه ۱۵ آبان ۹۶ از طریق سایت اینترنتی این سازمان برای انجام مراحل مصاحبه دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد.

 پیرو اطلاعیه‌های مورخ ۹۶/۰۷/۱۲ و ۹۶/۰۷/۱۷ بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ داوطلبان‌ شرکت کننده در آزمون ورودی‌ دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۶ می‌رساند، با توجه به وصول اصلاحات و همچنین اعلام رشته محل‌های جدید، علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در اطلاعیه‌های فوق از سوی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (به شرح جدول ذیل) و به منظور مساعدت برای انتخاب رشته در این مرحله، مقرر گردید به داوطلبان ذیربط اجازه داده شود تا پایان روز سه‌شنبه مورخ ۹۶/۰۷/۲۵ نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

لذا متقاضیان لازم است براساس مندرجات این اطلاعیه و همچنین اطلاعیه‌های مورخ ۹۶/۰۷/۱۲ و ۹۶/۰۷/۱۷، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود حداکثر تا پایان روز سه‌شنبه مورخ ۹۶/۰۷/۲۵ منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمایند.

ضمناً داوطلبانی که قبلاً انتخاب رشته نموده‌اند نیز، در صورت تمایل و با توجه به مندرجات این اطلاعیه، می‌توانند نسبت به اصلاح و ویرایش اولویت‌های انتخابی خود تا تاریخ فوق‌الذکر اقدام نمایند.

 دریافت فایل جداول اطلاعیه سوم تکمیل ظرفیت آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۶ فرمت PDF

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۶/۰۷/۱۲ این سازمان و با توجه به اعلام تعدادی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مبنی بر اخذ مجوز پذیرش در برخی از رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۶بعد از تاریخ مذکور، به ‌اطلاع‌ کلیه داوطلبان‌ واجد شرایط (شرایط در اطلاعیه ۹۶/۰۷/۱۲ درج گردیده) شرکت کننده در آزمون مذکور می‌رساند، در صورت علاقمندی و وجود رشته‌های تحصیلی مربوط به رشته امتحانی آنان در ردیف رشته محل‌های جدید (به شرح ذیل)، می‌توانند باتوجه به مفاد اطلاعیه مورخ ۹۶/۰۷/۱۲ این سازمان و این اطلاعیه نسبت به انتخاب آنها در ردیف رشته‌های انتخابی مرحله تکمیل ظرفیت خود اقدام نمایند.

ضمناً افرادی که قبلاً در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته نموده‌اند، در صورت وجود رشته‌های مربوط به رشته امتحانی آنان، می‌توانند نسبت به ویرایش و اصلاح انتخاب رشته خود اقدام نمایند. 

 دریافت فایل اصلاحیه اول ا تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته‌محل‌های تحصیلی جدید در دوره های مختلف آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال‌ ۱۳۹۶ فرمت PDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *