دریافت وام ازدواج ۱۰ میلیونی دانشگاه

از زمان اولین جشن ازدواج دانشجویی که در زمستان سال ۱۳۷۶ با کمک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی با شرکت ۶۰ زوج دانشجو برگزار شد، ۲۰ سال می‌گذرد؛ این رویکرد در سال‌های بعد در سایه پیام مقام معظم رهبری، حمایت نهادهای مختلف و هدایای بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و تبلیغات رسانه‌ها به تدریج با اشتیاق بیشتری روبه‌رو شد؛ به‌گونه‌ای که شمار ازدواج‌های دانشجویی در سال ۹۵ به ۲۵هزار زوج رسیده است.

هفته گذشته ثبت‌نام بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی آغاز شد. در میان تسهیلاتی که نهادهای مختلف برای این دانشجویان ارائه می‌دهند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای فرهنگسازی و تشویق آنان برای این امر تسهیلاتی متفاوت ارائه می‌کند.

اداره کل تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی را به دانشجویان فعال دانشگاه آزاد اسلامی که در ترم جاری ثبت‌نام کرده‌اند یا تاریخ ازدواج آنها از ۶/۶/۱۳۹۳ (روز مبارک ولادت حضرت معصومه(س) روز دختر) به بعد باشد، فقط یک بار ارائه خواهد کرد. در صورتی که زوجین هر دو دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی باشند، مبلغ مذکور به هر دو نفر تعلق می‌گیرد و مدت بازپرداخت آن پنج‌ساله است.  در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۳۴ میلیون تومان برای ازدواج دانشجویان خود پرداخت کرده است که این مبلغ طی تفاهمنامه‌ای با پست‌بانک ایران و صندوق کارآفرینی تامین اعتبار شد و بر این اساس هفت هزار و ۳۵۶ فقره توسط پست‌بانک و چهار هزار و ۶۶۹ فقره توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تسهیلاتی برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ایجاد کرده تا در برگزاری جشن ازدواج، از تخفیف حداقل ۲۰ درصد برخوردار شوند. دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی که عضو کانون فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باشند، می‌توانند از تسهیلات ممتاز و تخفیف حداقل ۲۰ درصدی در خدمات تشریفات و پذیرایی جشن ازدواج و سایر مراسم‌های خانوادگی خود بهره‌مند شوند. این تخفیف ویژه مراسم ازدواج فارغ‌التحصیلان و سایر مراسم‌های خانوادگی شامل کلیه خدمات ارائه‌شده از قبیل پذیرایی، تشریفات، تهیه غذا، گل‌آرایی، چایخانه سنتی، آتش‌بازی و… در شهر تهران و حومه است. طبق این تفاهمنامه، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده آنها می‌توانند برای قراردادهای تا ۱۰ میلیون تومان از ۲۰درصد تخفیف پذیرایی، برای قراردادهای ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان از ۲۰درصد تخفیف پذیرایی و خدمات، برای قراردادهای ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان از ۲۰ درصد تخفیف پذیرایی و خدمات به همراه شیرینی مراسم یا گل میز غذا و برای قراردادهای بیش از ۶۰ میلیون تومان از ۲۵درصد تخفیف پذیرایی و خدمات به همراه چایخانه سنتی یا آتش‌بازی استفاده کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به سامانه vameezdevaj.sandoghrefah.iau.ir برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. همچنین برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی که توسط نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مشهد مقدس برگزار می‌شود، می‌توانند تا تاریخ ۲۰ دی ماه امسال در سامانه ezdevaj.nahad.ir ثبت‌نام کنند.

در مواردی که هر دو زوج دانشجو هستند، فقط یکی از آنها به‌عنوان داوطلب اصلی ثبت‌نام کند.

دانشجویان تا یک هفته بعد پس از ثبت‌نام، مدارک لازم را جهت تایید به دفتر نهاد دانشگاه یا دفتر استانی مربوطه ارائه کنند تا ثبت‌نام قطعی شود.

در دانشگاه‌هایی که دفتر نهاد وجود ندارد، دانشجویان پس از ثبت‌نام، مدارک لازم را جهت تایید به رابط فرهنگی دانشگاه که از طرف ستاد ازدواج تعیین شده ارائه کنند تا ثبت‌نام قطعی شود.

مدارک لازم جهت تایید: اصل عقدنامه، اصل شناسنامه و کارت ملی زوجین، اصل کارت دانشجویی.

دفاتر نهاد شایسته است حداکثر یک هفته پس از دریافت مدارک هر داوطلب، نسبت به تعیین‌تکلیف درخصوص تایید یا رد ثبت‌نام در سایت اقدام کنند.

ویرایش اطلاعات ثبت‌نام شده توسط خود داوطلب و صرفا قبل از تایید ثبت‌نام مقدور است.
مهلت ثبت‌نام تا ۲۰ دی ماه ۱۳۹۶ است.